مسئولان گیلان، اهالی به ستوه آمده از زباله های سراوان را میبینند؟

صرف افطار مردم سراوان رشت در کنار محل دفن زباله ها


۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۱۳:۲۴ | کد خبر: ۱۳۰۴۵ چاپ
صرف افطار مردم سراوان رشت در کنار محل دفن زباله ها

 

اختصاصی کلانشهر- مطالب شهروندی : بر اساس اطلاعات ارسالی مخاطبان به کلانشهر جمعی از اهالی سراوان رشت که از پنج روز قبل با تجمع در مسیر ورودی خودروهای حمل زباله پرده‌ای نصب کردند تا از ورود خودروی حمل زباله به این منطقه جلوگیری کنند روز گذشته افطار خود را هم در همان مکان صرف کردند.

بیش از ۳ دهه سو انباشت هزاران تن زباله در بخشی از جنگل های سراوان رشت زندگی را برای ۴ روستای اطراف سراوان دشوار کرده است.

سلامت و معیشت صدها نفر از ساکنان منطقه به خطر افتاده و دام‌های زیادی هم تلف شده‌اند.
روزانه حدود هزار تُن زباله در سراوان رشت دفن می‌شود که ۵۵۰ تُن مربوط به شهر رشت و مابقی مربوط به ۵۰ شهر و روستای دیگر همجوار رشت است.

طی یک دهه گذشته، شهرداری رشت و مسئولان استانی و کشوری به دفعات از حل مشکل زباله‌های سراوان سخن گفته‌اند و جلسات مختلفی حتی در سایت سراوان برگزار شده است. اما خبری از حل مشکل یا اقدامات اصولی برای شیرابه‌هایی که به خطری بزرگ برای آب‌های زیرزمنی رشت، رودخانه‌ها و تالاب انزلی و دریای کاسپین بدل شده،صورت نگرفته است.

حالا چند روزی است تعدادی از اهالی سراوان با تجمع و نوعی بست نشینی در سراوان با تحمل بوی متعفن حاصل از زباله‌ها تلاش می‌کنند شاید از این راه موفق به جلب نظر مسئولانی شوند که تاکنون فقط در زمینه وعده حل مشکل از یکدیگر پیشی گرفته‌اند.