دادستان آبادان گفت: دستگاه قضایی تحقیقات خود در خصوص سو استفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان را با قاطعیت دنبال می‌کند.

پیگیری قضایی تزریق واکسن کرونا به برخی مدیران شهرداری آبادان/ دستور نمکی برای عزل سوءاستفاده کنندگان از سهمیه پاکبانان

کلانشهر: حمید مرانی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در پی اقدام برخی مدیران شهرداری آبادان و دریافت واکسن کرونا به جای پاکبانان زحمت کش موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی آبادان قرار گرفت.

وی افزود: هر چند مصاحبه‌هایی از سوی شهردار و رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص انجام شده ولی دستگاه قضایی تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. 

دادستان آبادان گفت: پس از بررسی دقیق موضوع به همراه مستناد، چنانچه برای دستگاه قضایی روشن شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی از موقعیت شغلی خود سواستفاده کرده و بجای پاکبان واکسن کرونا دریافت کرده است با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

مرانی‌پور بیان کرد: همچنین چنانچه افراد دیگری در رابطه با تزریق واکسن کرونا تبانی‌ کرده باشند دستگاه قضایی در راستای حقوق عامه با آن افراد برخورد لازم را انجام می دهد.

وی افزود: اگر مشخص شود در رسیدگی به این موضوع شبه قضایی دیگری وجود دارد موضوع در راستای حقوق عامه و حفظ سلامت مردم و حقوق پاکبانان به مراجع دیگر قضایی ارجاع خواهد شد.

 

همچنین وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل فوری معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی را صادر کرد که به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر سلمان‌زاده

رییس محترم دانشکده علوم پزشکی آبادان

متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران ‌و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق نموده‌اند. این در حالی است که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند. گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند. لذا ضروری است در اسرع وقت موارد زیر اجرا شود:

۱- معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی در اسرع وقت عزل گردند.

۲- کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیر منصفانه و سوء استفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

۳- نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه ۱۴۰۰/۱/۲۸ به اینجانب گزارش شود.

بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌ الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.

 

دکتر سعید نمکی