معاون علوم پزشکی گیلان یادآور شد: لازم نیست همه افراد تست کرونا دهند و مثبت شدن تست یک نفر مساوی آلوده شدن همه اعضای خانواده است.

هر تست مثبت کرونا مساوی یک خانواده آلوده/ تشخیص ۱۰۰۰ بیمار سرپایی طی یک روز

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به بستری نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان، اظهار کرد: متاسفانه ۱۱۵ بیمار شدیدا بدحال در بخش مراقبت های ویژه داریم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، افزود: همچنین طی این مدت ۱۰۰۰ بیمار سرپایی تشخیص داده شدند و تحت درمان و قرنطینه در منزل قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انتقال بیماری در استان و کشور را خانوادگی دانست و تصریح کرد: هر کدام از اعضای خانواده که دچار علائم بیماری می شود، یا تستش مثبت می شود و یا بستری می شود، دیگر اعضای خانواده نیز مطمئنا کرونامثبت هستند.

حیدرزاده، از خانواده های دارای فرد آلوده خواست فورا ایزوله شوند و رفت و آمد به بیرون و با دوست و فامیل نداشته باشند و گفت: افراد نیز به عیادت بیماران نروند.

وی با بیان اینکه در صورت بروز علائم بیماری و یا مثبت شدن تست کرونا حتما با ۴۰۳۰ تماس بگیرید و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید، یادآور شد: لازم نیست همه افراد تست کرونا دهند و مثبت شدن تست یک نفر به معنی آلوده شدن همه اعضای خانواده است.

معاون علوم پزشکی گیلان، ماسک زدن را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: مردم همچنان دورهمی نداشته باشند تا موجب انتقال ویروس به دیگران نشوند.