رئیس کل دادگستری گیلان:

بودجه اختصاص یافته به استان جوابگوی نیازهای عمرانی نیست


۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۲:۵۳ | کد خبر: ۱۳۲۹ چاپ
بودجه اختصاص یافته به استان جوابگوی نیازهای عمرانی نیست

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بودجه اختصاص یافته به استان جوابگوی هزینه‌ها و نیازهای عمرانی نیست و می‌طلبد تا دولت و مسئولان نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری، احمد سیاوش‌پور در نشست ویژه شورای قضایی با اشاره به اینکه توجه به مباحث اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی در گیلان است اظهار کرد: شورای قضایی استان در کنار دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی در ساماندهی معضلات اقتصادی اقدامات موثری انجام داده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از نظر جمعیتی از متراکم‌ترین استان‌های کشور است که حدود 80 درصد مساحت آن نیز اراضی ملی محسوب می‌شود افزود: صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی که همواره از تاکیدات ریاست قوه قضائیه بوده به طور جد در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

رئیس شورای قضایی استان حفظ منابع طبیعی را مرهون عزم ملی و تلاش پیگیر تمامی مسئولان کشور دانست و گفت: با کوشش دستگاه قضایی و فعالیت‌های معاونت پیشگیری از جرم دادگستری گیلان اگرچه روند تخریب جنگل‌ها کند شده است اما می‌طلبد تا مسئولان دستگاه‌های متولی با نگاهی ملی و عزمی جهادی از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نکنند.

وی با اشاره به اینکه قریب 270 کیلومتر مسیر ساحلی در استان وجود دارد، اضافه کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه گذاری است و شایسته است که مسئولان در زمینه جذب سرمایه گذار و ورود بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام ارشد قضایی، راه‌ها و جاده‌های استان را دارای مشکلات اساسی خواند و تصریح کرد: جاده‌های استان ظرفیت تردد مردم بومی و حجم بالای مسافر را ندارد و لذا آمار تصادفات در استان بالا بوده و 70 درصد فوت شدگان عابرین پیاده و موتورسواران هستند که اغلب از اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عمر تاسیسات و ساختمان‌ها در استان‌های شمالی به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار کمتر از سایر استان‌هاست خاطرنشان کرد: بودجه اختصاص یافته به استان جوابگوی هزینه‌ها و نیازهای عمرانی نیست و می‌طلبد تا دولت و مسئولان نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشندد.