به بهانه ی ساخت سریال «ابر می بارد»؛

به جای بردن دوربین ها به بیمارستان، چشم هایمان را باز کنیم


۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۲۱:۳۷ | کد خبر: ۱۳۳۳۴ چاپ
به جای بردن دوربین ها به بیمارستان، چشم هایمان را باز کنیم

اختصاصی کلانشهر: همزمان با انتشار خبر توافقنامه‌ای میان دانشگاه علوم‌ پزشکی و صداوسیمای مرکز گیلان پیرامون ساخت سریالی با موضوع کادر درمان، کرونا همچنان وضعیت کشور را پیچیده کرده است.

توافقنامه‌ی مذکور برای ساخت سریال ۱۸ قسمتی «ابر می‌بارد» درحالی منعقد شده است که ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی مدعی است زیرساخت‌های لازم برای تقویت سیستم درمانی استان به انجام رسیده و نیمی از بدهی‌های دانشگاه نیز پرداخت شده است. ادعایی که بسیاری از اعضای کادر درمان صحت آن را با تشکیک روبه‌رو می‌دانند و معتقدند بیمارستان‌ها با کمبود حاد تجهیزات مواجه‌اند.

ساخت محصول فرهنگی در شرایطی می‌تواند منطقی باشد که ما از بحران عبور کرده باشیم و بتوان فضاهای لازم را برای ساخت فیلم با خیال راحت در اختیار تیم تولیدکننده قرار داد. حال سوال این است؛ وقتی کشور در آشفتگی موج چهارم غرق است و هراس ورود ویروس جهش‌یافته از کشور هند نفس کادر درمان را به شماره انداخته، آیا بهتر نیست بودجه‌ی ساخت محصول فرهنگی عجالتا خرج خرید واکسن یا تجهیز بیمارستان‌های محروم استان شود؟ لااقل یک حساب سرانگشتی کنید؛ کادر درمان نخست باید زنده بماند و بعد برای تجلیل از آن‌ها به فکر تولید محصول فرهنگی بیفتید.