آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک منتشر شد.

۹ شهرستان گیلان نارنجی شدند/ چرا ناگهان رنگ ۱۱۰ شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر کرد؟
کلانشهر: شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل (اصفهان)، امیدیه، خرمشهر، رامشیر و شوش (خوزستان) و تفت (یزد) به علت افزایش روند بستری در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

در گیلان شهرستان های فومن، صومعه سرا، بندر انزلی، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، آستارا، رودسر و املش در ضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند. 

 

 

آمار فعلی کشور:

 ۱۹۸ شهرستان قرمز

 ۱۵۷ شهرستان نارنجی

 ۸۴ شهرستان زرد

 ۹ شهرستان آبی

شهرستان‌هایی که با اوج‌گیری بیشتر بستری روبرو هستند در نقشه با رنگ قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند.

 

همچنین وزارت بهداشت گزارش داد برخی از استان‌های سراسر کشور قله موج چهارم را پشت سر گذاشته و در حال عبور از آن هستند. این به معنای کاهشی شدن روند بستری در شهرستان‌ها است.

براساس این گزارش؛ موثرترین زمان تعطیلی یک شهرستان زمانی است که روند ابتلا افزایشی باشد، لذا هنگامی که روند بستری نزولی صورت گیرد شهرستان ها از وضعیت قرمز خارج می‌شوند.

گفتنی است؛ در تمامی ۱۱۰ شهرستانی که امروز به وضعیت نارنجی در آمده اند، روند بستری از حالت افزایشی خارج شده است به طوریکه می توان گفت اکثر همان شهرستان‌ها با تعداد افراد نسبتا کم‌جمعیت رو به رو هستند و محدودیت‌ها بر آن‌ها تاثیر بسزایی داشته است.

البته لازم بذکر است؛ تغییر رنگ یک شهرستان به رنگ نارنجی به منزله‌ پایان خطر کرونا نیست و در صورتی که رعایت نکات بهداشتی کاهش یابد ممکن است روند دوباره افزایشی صورت گرفته و رنگ شهرستان مجددا به رنگ قرمز مبدل شود.

نظر شما:

security code