کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در گیلان


۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۷:۲۱ | کد خبر: ۱۳۳۵۰ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه‌ای ناپایدار و خنک به استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت این سامانه به‌طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش دما نسبت به‌روزهای گذشته در استان پیش‌بینی می‌شود.

کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در گیلان
کلانشهر: محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت جوی گیلان، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی امروز به‌تدریج طی امروز سامانه‌ای ناپایدار و خنک به استان نفوذ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی چهارشنبه در استان تقویت خواهد شد، افزود: در پی فعالیت این سامانه وضعیت جوی در گیلان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد (بعضی نقاط موقتی شدید) و احتمال تگرگ خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش نسبی دما در استان خبر داد و گفت: به‌طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش دما نسبت به‌روزهای گذشته در استان پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به مخاطرات احتمالی در پی فعالیت سامانه روز آینده، بیان کرد: احتمال آسیب به سازه‌های سست‌بنیان، احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه و احتمال شکستن و سقوط درختان فرسوده ازجمله مخاطرات این سامانه هستند.

وی با بیان اینکه برای روز پنجشنبه ضمن کاهش موقتی ناپایداری، افزایش نسبی دما و کاهش ابر پیش‌بینی در استان مورد انتظار است، افزود: از جمعه به‌تدریج مجدداً شرایط برای بارش‌های رگباری در استان مساعد می‌شود که در صورت تثبیت نقشه‌ها، پیش‌بینی و هشدارهای لازم صادر خواهد شد.