سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد.

کسب سهمیه المپیک توسط بانوی کاراته کار گیلانی

کلانشهر: در رقابت‌های روز نخست لیگ جهانی کاراته وان در لیسبون پرتغال به عنوان مرحله نهایی تعیین کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ، امروز سارا بهمنیار نماینده گیلانی وزن منهای ۵۰ ‌کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان در مبارزه نخست مقابل حریفی از اسپانیا ۳ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه برابر کاراته کاری از فیلیپین ۲ بر یک شکست خورد و با توجه به راهیابی حریف فیلیپینی به فینال، بهمنیار در جدول شانش مجدد قرار گرفت.

بهمنیار در این مرحله ابتدا برابر حریف کلمبیایی و پس از آن برابر نماینده مصر پیروز شد و به دیدار رده‌ بندی صعود کرد و به سهمیه المپیک توکیو رسید.

وی برای کسب مدال برنز روز یکشنبه مقابل کاراته کاری از فرانسه به روی تاتامی می‌رود.

نزدیک ترین رقیب بهمنیار در این رقابت ها پلانک بتینا از اتریش بود که در اولین مبارزه اش برابر حریف مجارستانی شکست خورد و با کسب تنها ۳۰ امتیاز از دور رقابت ها کنار رفت.

این کاراته کای اتریشی در قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال نقره و ۶۹۰ امتیاز شده بود.

او در صورتی که در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ به مدال طلا (کسب ۹۹۰ به جای ۶۹۰ امتیاز ) نیز برسد، بازهم شانسی برای رسیدن به المپیک ندارد.

امتیازات بهمنیار پیش از مسابقات کاراته وان لیسبون ۵۶۴۷ بود و پلانک بتینا اتریشی ۵۱۹۷ امتیاز داشت.

تیم بانوان ایران پیش از این یک سهمیه المپیک توسط حمیده عباسعلی در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم بدست آورده بود.

آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ موسوم به لیگ جهانی کاراته وان که از امروز ۱۰ اردیبهشت آغاز شده تا ۱۲ اردیبهشت به میزبانی لیسبون پرتغال و با حضور ۷۶۹ ورزشکار از ۸۷ کشور برگزار می شود.

نظر شما:

security code