مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش ۵ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان/ باران و تگرگ می بارد


۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۸:۴۵ | کد خبر: ۱۳۵۰۲ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۲ درجه سلسیوس متوسط دمای استان خبر داد و اضافه کرد: بارندگی رگباری، وزش باد، رعد و برق و تگرگ تا شنبه ادامه دارد.

کاهش ۵ تا ۱۲ درجه ای دمای گیلان/ باران و تگرگ می بارد
کلانشهر: محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلوده دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سیاهکل با ۲۳ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۹ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته پره سر با ۲۹ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را در بین ایستگاه های هواشناسی استان ثبت کرده است، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۲۰ و ۱۴ درجه سلسیوس است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده تضعیف سامانه بارشی در منطقه و کاهش تدریجی ابر طی غروب و شب است، تصریح کرد: از چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی و خنک در استان شرایط برای افزایش ابر و کاهش دما مهیاست.

دادرس، از کاهش پنج تا ۱۲ درجه سلسیوس متوسط دمای استان خبر داد و اضافه کرد: بارندگی رگباری، وزش باد و رعد و برق تا شنبه ادامه دارد. طی این مدت احتمال آسیب به سازه ها و آبگرفتگی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود، گفت: بیشینه ارتفاع موج دریا طی امروز و فردا نیم متر است، اما از صبح چهارشنبه تا پنجشنبه افزایش ارتفاع موج تا دو متر و وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.