فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه هیچ چادری نباید در شهر برپا نشود، گفت: مسافرین عزیز سفر خود را به بعد از شرایط کرونایی موکول کنند؛ در غیر این صورت پلیس در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا با جرایم سنگین از مهمانان پذیرایی خواهد کرد.

فرماندار بندرانزلی: با جرایم سنگین از مهمانان تعطیلات پیش رو پذیرایی می کنیم

کلانشهر: اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد کرونای شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بندرانزلی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در سطح کشور مطرح است، اما با همه مهمان نوازی مردم استان گیلان و شهرستان انزلی مسافرین عزیز سفر خود را به بعد از شرایط کرونایی موکول کنند؛ در غیر این صورت پلیس در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا با جرایم سنگین از مهمانان پذیرایی خواهد کرد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه هیچ چادری و تحت هیچ شرایطی نباید در شهر برپا شود، افزود: شهرداری موظف است مانع برپایی هرگونه چادر در فضای باز شهری از جمله پارک ها شود و شهرداری در این زمینه ملزم به حضور است.

وی با تاکید بر اینکه در تعطیلات پیش رو ورود ماشین های غیربومی به شهرستان ممنوع است، گفت: در سه مسیر ورودی رودبار از سمت تهران، چابکسر از ورودی مازندران و همچنین آستارا در ورودی اردبیل به این شهرستان تحت کنترل ایست و بازرسی است و مابقی مسیرها ایست بازرسی ندارند ولی از طریق دوربین با متخلفان برخورد خواهد شد.

میرغضنفری، با اشاره به اینکه نماز عید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان است و لازم است این سنت پیامبر(ص) را به خوبی برگزار کنیم، تصریح کرد: باید با رعایت پروتکل های بهداشتی این آیین دینی را بجا بیاوریم و پیشنهاد ما این است که به صورت متمرکز در فضای باز مصلای نماز جمعه انزلی برگزار شود تا علاوه بر شکوه حضور نمازگزاران نظارت دوستان شبکه بهداشت به خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رستوران دارها و تالارداران براساس رنگ بندی اعلام شده و دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا باید وظایف خود را انجام دهند، تاکید کرد: از همه اصناف انتظار رعایت پروتکل های بهداشتی را داریم، زیرا در مواردی شاهد تجمع در برخی از مراکز هستیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی به جای مچ گیری به دنبال دست گرفتن هم باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، گفت: مردم هستند که می‌توانند با همراهی خود مصوبات ستاد کرونا را محقق کنند.

دکتر بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت شهرستان بندر انزلی نیز، اظهار کرد: تا به امروز ۲۰۶۷ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان واکسینه شدند که با توجه به مجموع کل سالمندان ۵۹ درصد را توانستیم واکسینه کنیم که از نظر درصدی رتبه اول استان را به خود اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۴۵۲۰ نفر از گروه هایی که باید واکسن دریافت می‌کردند موفق به تزریق شدیم، اضافه کرد: در حال حاضر سالن شهید دوربین انزلی تبدیل به سایت واکسیناسیون شده که اگر تعداد جامعه هدف و میزان واکسن بیشتر شود قطعا به تعداد سالن بیشتری هم نیاز خواهیم داشت.