جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا گیلان؛

۱۷ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی و زرد؛ تردد خودروهای بومی تا پایان شهریور مجاز شد


۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۱:۳۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۸ چاپ

قاسم‌نژاد با بیان اینکه ۱۷ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی و زرد هستند گفت: بر اساس تصمیم امروز ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل کشاورزی هستیم تردد خودروهای بومی تا پایان شهریور در سطح گیلان مجاز شد.

۱۷ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی و زرد؛ تردد خودروهای بومی تا پایان شهریور مجاز شد
کلانشهر: به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم‌نژاد» امروز(شنبه، 25 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فصل کشاورزی مردم ناگزیر به تردد بین شهرستان ها هستند اظهار داشت: طبق تصمیم امروز ستاد استانی مقابله با کرونا تردد خودروهای بومی از این تاریخ تا پایان شهریور یعنی تا پایان فصل کشاورزی در سطح گیلان مجاز شد.

 

جانشین رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه اگر تغییری در رنگ‌بندی شهرها و مناطق مختلف گیلان رخ دهد نحوه اعمال قانون در ترددها نیز تغییر پیدا می‌کند ابراز داشت: این مصوبه شامل ترددهای شبانه نمی‌شود بنابراین اعمال قانون در ترددهای غیرمجاز مانند روال گذشته انجام می‌شود.

 

قاسم‌نژاد وضعیت حال حاضر شهرستان های گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا را برشمرد و با تاکید بر اینکه هم‌اینک 10 شهرستان استان نارنجی و  هفت شهرستان آن زرد است اذعان کرد: با توجه به برگزاری آزمون پایه نهم و دوازدهم آموزش و پرورش به شکل حضوری تمهیداتی اتخاذ شد تا فاصله‌گذاری 2 متری بین هر دانش‌آموز در جلسه امتحانات اجرا شود.

 

وی مراقبت از اولیاء، دانش‌آموزان، تصحیح کنندگان اوراق امتحانی، کادرهای اداری و معلمان برای برگزاری سالم امتحانات پایه نهم و دوازدهم را از دیگر مصوبات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد و افزود: همچنین تمهیداتی هم اندیشیده شده تا از دانش‌آموزانی که مبتلا به کرونا هستند در یک اتاق ایزوله امتحان گرفته شود.

 

جانشین رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان گیلان کاهش تعداد دانش‌آموزان در خوابگاه‌های مدارس شبانه را هم از دیگر مواردی که مورد توجه ستاد استانی مقابله با کرونا قرار گرفت خواند و تاکید کرد: قرار شد امتحانات پایه نهم و دوازدهم در مدارس شبانه استان گیلان هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.