انباشت تاکسی ها در هسته مرکزی شهر رشت


۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۳:۴۵ | کد خبر: ۱۳۷۸ چاپ
انباشت تاکسی ها در هسته مرکزی شهر رشت

عضو کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای رشت گفت: با انباشت تاکسی‌ها در هسته مرکزی شهر مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در هشتاد و یک کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به سیاست شورا در جهت انقباضی بودن بودجه سال ۹۸ افزود: هدف از انقباضی بودن بودجه جلوگیری از ریخت و پاشها و همچنین هدفمند کردن بودجه است، ولی در شرایطی که با افزایش هزینه ها مواجه هستیم برای بودجه حوزه‌هایی که شهر نیاز به خدمات مستمر آنها دارد باید با دقت بیشتری عمل شود.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی تصریح کرد: با توجه به صرفه‌تر بودن اتوبوس برای شهروندان استقبال مردم در حمل و نقل عمومی از اتوبوس بیشتر است. در شرایطی که تعداد تاکسی‌های سطح شهر رشت از حد استاندارد بیشتر است، با انباشت تاکسی‌ها در هسته مرکزی شهر مواجه هستیم که به لحاظ بصری نیز شکل مناسبی برای شهر ندارد. برای ساماندهی تاکسی ها و ارایه خدمات به شکل متوازن در کل سطح شهر نیز باید به دنبال راهکار بود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا با انتقاد از استفاده از خودروهای شخصی برای جابه جایی مسافر خواستار ورود جدی راهنمایی رانندگی برای برخورد با این بی‌نظمی شد.

در ادامه فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت با اشاره به سیاست حوزه مدیریت شهری برای داشتن تراموا در سطح شهر رشت گفت: حرکت در راستای داشتن تراموا، مستلزم فراهم کردن پیش نیازهایی مانند خط بی‌آرتی است.

وی با اشاره به نقش سازمان‌ها در خدمات رسانی به مردم خواستار توجه بیشتر به بررسی بودجه سازمان های شهرداری شد و افزود: با توجه به اینکه بودجه جاری شهرداری مرکز را کاهش دادیم، بودجه سازمان‌ها باید با دقت بیشتری بررسی شود تا حوزه‌هایی که از کارایی کمتری برخوردار هستند، شناسایی شوند و به حوزه هایی مانند آتش‌نشانی و حمل و نقل که به شکل مستمر به مردم خدمت رسانی می‌کنند، با عدالت رفتار شود.

زاهد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: برای تهیه لوازم خودرو باید استاندارهای گارانتی رعایت شود و با توجه به شرایط شهرداری در پرداخت هزینه ها به شکل بلند مدت و همچنین شرایط نابسامان بازار، تهیه لوازم برای اتوبوس‌ها سخت است و اگر در این خصوص برنامه ریزی نشود، اتوبوس های موجود نیز قادر به سرویس دهی به شهروندان نخواهند بود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از اجحاف در پرداخت حقوق حوزه های مختلف گفت: برخی از حوزه ها مانند آتش نشانها و پاکبانان از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و شهر نیاز به خدمات مستمر این حوزه ها دارد. اما پرداخت حقوق پرسنل متاسفانه به ابزاری در جهت قدرت نمایی و تبلیغاتی برای برخی مدیران تبدیل شده است و اکنون در شرایطی که برخی حوزه ها حقوق خود را به روز دریافت کرده اند، شاهد پرداخت نشدن حقوق چند ماه پرسنل سازمان حمل و نقل هستیم.

 ۵۰ دستگاه اتوبوس جهت سرویس دهی در سطح شهر نیاز است

در ادامه پیمان پارسا رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به سیاست شهرداری در ارائه بودجه انقباضی گفت: در راستای سیاست کلی شورا و شهرداری بودجه سال ۹۸ به شکل انقباضی تهیه شد ولی این سیاست نباید به حوزه‌هایی مانند حمل و نقل که به شهروندان در طی روز خدمات مستمر می‌دهند را دچار مشکل کند.

وی میزان بودجه مد نظر برای سازمان حمل ونقل را در شرایط بالا رفتن هزینه ها را موجب مرگ تدریجی سازمان مذکور دانست و افزود: در شرایطی که سیاست شهرداری در حوزه حمل و نقل رفتن به سمت تراموا است باید با یک برنامه ریزی درست در جهت فراهم کردن حداقل پیش نیازها گام برداشت. یکی از این حداقل ها، حفظ شرایط فعلی و به کارگیری تمام ظرفیت سازمان با اتوبوس های جدید است.

پارسا با اشاره به برنامه ریزی سازمان حمل ونقل برای کاهش هزینه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه های نگهداری اتوبوس ها، برنامه سازمان حمل ونقل برای سال ۹۸ برون سپاری ۵۰ دستگاه اتوبوس جهت سرویس دهی در سطح شهر و حفظ ۲۰ دستگاه دیگر در سازمان برای سرویس دهی در موارد مورد نیاز است.