آیا قطعی آب هم خواهیم داشت؟


۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۷:۳۸ | کد خبر: ۱۳۹۴۲ چاپ

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود داردو با توجه به طول زیاد شبکه و تعداد زیاد تاسیسات قاعدتا این اتفاق خواهد افتاد اما جزو سیاست های وزارت نیرو این نیست که قطعی آب را حتی در مکان هایی که میزان مصرف و تولید برابر نیست، اعمال کنیم و تلاش داریم شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

آیا قطعی آب هم خواهیم داشت؟

کلانشهر: حمیدرضا جانباز، در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از حدود چهار تا پنج سال گذشته با مدیریت فشار موضوع تامین آب یکنواحت مشترکان را فراهم می کنیم و در حال حاضر در شبکه توزیع موضوع قطع آب و جیره بندی از دستور کار در دنیا خارج شده است.

 

وی با بیان اینکه هدف ما این است که با مدیریت فشار این مساله را مدیریت کنیم، به گونه ای که شب ها مخازن ما به قدر کافی آب مورد نیاز برای توزیع در روز آینده را داشته باشند و اگر در مکان هایی مجبور شویم و یا حادثه ای رخ دهد و یا کمبود آب داشته باشیم، ممکن است شاهد قطعی باشیم افزود: ما اولویتی برای قطع آب نداریم ولی پیش بینی می کنیم ۱۰۱ شهری که اعلام شده وضعیت قرمز دارند احیانا دچار مشکل و قطع آب شوند اما برنامه ای از الان برای این مساله نداریم.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب برخورد می شود، گفت: با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری به میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان دسترسی داریم و به مشترکان پرمصرف اخطارهایی می دهیم و با آنها برخورد می شود.

 

جانباز با اشاره به وضعیت سدهای کشور نیز گفت: ما نسبت به سال گذشته در استان های مختلف وضعیت متفاوتی داریم و وضعیت سدهایی که تامین آب شرب دارند گویای این است که حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کمبود ذخیره داریم البته هدفگذاری وزارت نیرو این است که تخصیص آب شرب را در اولویت قرار دهد که این اتفاق نیز در حال وقوع است و به طور هفتگی نیز به همراه وزیر نیرو موضوع پایش و عبور از تابستان ۱۴۰۰ را طی جلساتی مورد بررسی قرار می دهیم.

 

وی با اشاره به شهرهای دارای تنش آبی گفت: بیش از ۲۱۰ شهر میزان تولید و مصرف برابر دارند، بیش از ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز هستند یعنی بیش از ۲۰ درصد کمبود نسبت به مصرف داریم و با تداوم افزایش دما و انحرافات دمایی که سازمان هواشناسی اعلام کرده بی سابقه بوده و احتمال اینکه به تعداد این شهر ها اضافه شود وجود دارد ولی اقدامات خوبی طی دو سال گذشته در قالب توجه به طرح های کوتاه مدت شکل گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به طور مثال مخازنی که به شبکه وصل نبودند و حفر و تجهیز چاه هایی که در دستور کار قرار گرفته بود به ما امسال اطمینان می دهد علی رغم اینکه میزان بارش نسبت به سنوات گذشته مناسب نیست ولی میزان آبی که در اختیار مردم قرار می گیرد، نسبت به گذشته بهبود می یابد. اتفاق خوب دیگری افتاد که باید از هیات دولت تشکر کرد و آن هم اینکه امسال در همین روزها مصوبه دولت در جهت تامین منابع مالی پروژه های اضطراری تنش آبی اول خرداد ابلاغ شد که می تواند به سرعت بخشی اجرای پروژه ها کمک کند.

 

جانباز اظهار کرد: خط قرمز ما کیفیت است و هرجایی که آب شرب از استانداردهای ملی ایران خارج شود حتما نسبت به قطع آب اقدام می کنیم و سایر روش های تامین آب در دستور کار قرار می گیرد.

نظر شما:

security code