مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان خبر داد:

800زندانی غیرعمد گیلانی در انتظار آزادی/ 330 زندانی از ابتدای سال آزاد شدند


۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۳:۱۰ | کد خبر: ۱۳۹۵ چاپ
800زندانی غیرعمد گیلانی در انتظار آزادی/ 330 زندانی از ابتدای سال آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان گفت: 800 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندانهای استان نیازمند کمک جهت آزادی از زندان هستند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، علیرضا یزدانی با بیان اینکه 330 زندانی جرائم غیرعمد در ۱۱ ماه سال جاری با کمک ستاد دیه استان از زندان آزاد شده اند، گفت: از این تعداد محکومیت های مالی غیر کلاهبردای ۲۱۰ نفر، مهریه ۱۰۴ نفر، نفقه 9 نفر و دیه ناشی از تصادف،حوادث کارگاهی و شبه عمد ۷ نفر بودند.

وی با بیان اینکه میزان بدهی این تعداد از زندانی یکصد و چهارده میلیارد تومان بوده است افزود: حدود ۷۱ میلیارد تومان با گذشت رضایتمندانه شاکیان و حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از طریق ستاد دیه (تسهیلات بانکی و نیز کمک خای مردمی) برای آزادی زندانیان پرداخت شد.

یزدانی گفت: مبلغ ۳۸ میلیارد تومان نیز توسط خانواده این تعداد زندانی و همچنین پذیرش اعسار در مرجع قضایی تامین شده است.

وی ادامه داد: بیشترین علت محکومیت ها در زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به محکومیت های مالی غیر کلاهبرداری (تضامین ،چک و سفته ) است و پس از آن مهریه در ردیف بعدی قرار دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان از آزادی بیش از 9 هزار زندانی جرائم غیرعمد در طی 10 سال گذشته توسط ستاد دیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰۰ زندانی جرائم غیرعمد منتظر کمک های بیدریغ مردم خیر و نیکوکار استان جهت آزادی از زندان های استان هستند.

یزدانی با بیان اینکه ستاد دیه استان، کمک های مردمی برای آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد را جمع آوری می‌کند، گفت: شماره حساب ستاد دیه استان در بانک تجارت 0800209900، بانک ملی 0105451617006 و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ نیز آماده جذب کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان گیلان است.

نظر شما:

security code