تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال مقابل ژاپن شکست خورد. سه بازی از چهار رویارویی ۲ تیم با برتری ژاپن به پایان رسیده است.

غافلگیری در گام نخست؛ والیبال ایران دوباره مقابل ژاپن تسلیم شد

کلانشهر: تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (جمعه) در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. این شکست در شرایطی رقم خورد که همه انتظار داشتند ایران، در رویارویی با یک تیم آسیایی مسابقات را با برد شروع کند.

 

سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴ به سود ژاپن رقم خورد.

 

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، امیر غفور، محمدطاهر وادی، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

 

ست اول (ایران ۱۹ - ژاپن ۲۵)

سرماخوردگی سعید معروف باعث شد تیم ملی والیبال ایران کار را با یک تغییر بزرگ آغاز کرد. ناهماهنگی محمدطاهر وادی به عنوان جانشین معروف با مهاجمین ایران باعث شد در اوایل بازی چند اشتباه در حمله رخ بدهد. اگرچه در اوایل بازی ایران تیم برتر میدان بود ولی خیلی زود ورق برگشت و ژاپن تا هفت امتیاز پیش افتاد. بازیکنان ایران در دریافت ضعیف، در حمله پراشتباه و در دفاع کم‌تاثیر بودند. در طول این ست طاهر کاظمی و امیرحسین اسفندیار برای زدن سرویس وارد زمین شدند اما ورود آنها هم تغییری در روند بازی به وجود نیاورد. بازی پراشتباه بازیکنان ایران پیروزی در ست اول را به ژاپن تقدیم کرد. از ۲۵ امتیازی که این تیم در ست اول گرفت، ۸ امتیاز با اشتباه مستقیم بازیکنان ایران به دست آمد.

 

ست دوم (ایران ۲۲ - ژاپن ۲۵)

در همان امتیازات ابتدایی این ست بود که پوریا فیاضی به جای میثم صالحی وارد زمین شد تا شاید مشکل دریافت و حمله تیم ایران رفع شود. همچنان کار تیمی ژاپنی‌ها برتر بود و این تیم پیش افتاد. در شرایطی که تیم ایران تنوع زیادی در حمله به نمایش نمی‌گذاشت، ژاپن از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کرد. تنها نکته مثبت کار ایران در امتیازات ابتدایی این ست، عملکرد خوب دفاع روی تور با درخشش علی‌اصغر مجرد بود. در تیم ایران بیشتر توپ‌ها به امیر غفور ختم می‌شد.

 

اگرچه این بازیکن عملکرد خوبی داشت اما نداشتن تنوع مهاجمین، باعث می‌شد دفاع تیمی حریف بیشتر حملات تیم ایران را خنثی کند. ژاپن فاصله خوبی با تیم ایران ایجاد کرده بود اما سرانجام شاگردان آلکنو با عملکرد خوب در دفاع روی تور، ضعف دریافت و حمله را جبران کردند و در امتیاز ۱۵ به حریف رسیدند. امتیاز شانزدهم هم با جنگندگی محمدرضا حضرت‌پور و توپ‌گیری دیدنی این بازیکن و سپس نمایش خوب مدافعین روی تور، به نام ایران ثبت شد. اگرچه دفاع ایران در این ست عملکرد خوبی داشت اما همین یک نکته برای پیروزی کافی نیست و ژاپن با برتری در زدن سرویس، حمله و توپ‌گیری، دست بالا را داشت و به راحتی برنده ست دوم شد.

 

ست سوم (ایران ۲۳ - ژاپن ۲۵)

عملکرد تیم ایران در این ست به مراتب بهتر شد اما ژاپنی‌ها با درخشش در سرویس و به خصوص توپ‌گیری، فشار زیادی روی شاگردان آلکنو وارد کردند. اگرچه در بخش زیادی از این ست ایران تیم برتر زمین بود، در یک‌سوم پایانی ست ژاپن نمایش بهتری ارائه کرد و دوباره پیش افتاد. در کل این بازی ژاپن در سرویس، حمله، توپ‌گیری و دریافت عملکرد بسیار خوبی داشت و شایسته رسیدن به این پیروزی بود. در اواخر ست سوم، میلاد عبادی‌پور از ناحیه انگشت دچار مصدومی جزئی شد و جای خود را به میثم صالحی داد.

 

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر - ژاپن ۳

شنبه ۸ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - روسیه

یکشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - هلند

پنجشنبه ۱۳ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - کانادا

جمعه ۱۴ خرداد، ساعت ۱۹، ایران - ایتالیا

شنبه ۱۵ خرداد، ساعت ۲۲، ایران – بلغارستان

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰، ایران – آمریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران - فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - آرژانتین