رنگ زرد کرونایی در گیلان به ۱۱ شهرستان رسید


۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۹:۳۹ | کد خبر: ۱۳۹۸۱ چاپ

بر اساس گزارش نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز هفتم خرداد منتشر شد، تعداد مناطق زرد کرونایی استان گیلان به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

رنگ زرد کرونایی در گیلان به ۱۱ شهرستان رسید

کلانشهر: طبق گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های لاهیجان، لنگرود، املش، صومعه سرا، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، تالش، آستارا و سیاهکل زرد هستند.

با تغییر وضعیت کرونایی شهرستان های لاهیجان و لنگرود از نارنجی به زرد طی روزهای گذشته، شهرستان های زرد استان گیلان از ۹ به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

همچنین بر اساس گزارش نرم افزار ماسک شهرستان های آستانه اشرفیه، رودسر، رودبار، بندرانزلی و رشت و شهرستان جدید «خمام» در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار، ۳۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری بوده که ۶۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند، طی هفته های اخیر روند ابتلا به کرونا در این استان روند کاهشی دارد.

در ۳۱ فروردین ماه امسال در موج چهارم کرونا به دلیل بی توجهی به توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و دید و بازدیدهای نوروزی، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان به یک هزار و ۵۰ بیمار رسیده بود ضمن اینکه ۱۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بودند.

همچنین در آن ایام جز شهرستان رضوانشهر که در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشت، بقیه شهرستان های استان گیلان قرمز بودند که با رعایت پروتکل های بهداشتی آمار بستری های کرونایی کاهش و شهرستان های قرمز به نارنجی و نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند.

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از هشتم خرداد اعمال می‌شود، ۱۳ شهرستان قرمز، ۲۱۴ شهرستان نارنجی و ۲۲۱ شهرستان زرد هستند. تعداد شهرستان‌های آبی صفر است.

نظر شما:

security code