طرح نوروزی پلیس در گیلان از ۲۵ اسفندماه آغاز می شود

فرمانده پلیس راه گیلان از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفندماه در استان خبر داد و گفت: این طرح تا 17فروردین 98 در همه محورهای اصلی، فرعی، تفرجگاه ها و محورهای ساحلی خصوصا منطقه آزاد انزلی به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین محمدپور از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از 25اسفندماه خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس راه گیلان ساعت 9 صبح روز 25اسفندماه در محل عوارضی پلیس راه گیلان با حضور استاندار، دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های همکار اعم از پلیس، راهداری، هلال احمر، اررژانس، امدادخودرو، آتش نشانی و پلیس راهور آغاز می شود.

فرمانده پلیس راه گیلان با اعلام اینکه در طرح نوروزی 450نیروی پلیس در قالب 100تیم در سطح استان ساماندهی شده اند گفت: این طرح تا 17فروردین 98 در همه محورهای اصلی، فرعی، تفرجگاهها و محورهای ساحلی خصوصا منطقه آزاد انزلی به اجرا درخواهد آمد.

وی در ادامه به کاهش 4درصدی تلفات در نوروز 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در سال 97نسبت به مدت مشابه سال قبل 11درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمد پور همچنین یادآور شد: بیش از یک میلیون و 600 خودرو و 7میلیون و 900 هزار نفر مسافر در طول طرح نوروزی سال 97 وارد استان گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با 22درصد افزایش همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش 2برابری میزان تصادفات با موتور سیکلت در یک سال اخیر در استان گیلان خبر داد.

فرمانده پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه تعداد 52سامانه ثبت تخلفات و 59 دوربین در استان گیلان  نصب است افزود: تمامی این سامانه ها به پاسگاه پلیس راه استان وصل است و خودروهایی که بالاتر از سرعت مجاز داشته باشند علاوه بر اینکه دوربین ها ثبت و جریمه می کنند بلکه توسط پلیس راه توقیف می شود همچنین سامانه سپهتن جهت کنترل سرعت اتوبوس های مسافربری نیز در پلیس راه نصب است.

محمدپور همچنین خاطرنشان کرد: تمام ماشین های پلیس راه مجهز به نصب gps هستند که این مسئله زمان حضور و رسیدن  پلیس را به محل حادثه به کمترین زمان ممکن می رساند.

رئیس پلیس گیلان از تجهیز لباس ماموران پلیس راه به دوربین و ثبت آنلاین همه اتفاقات و حوادث پیرامون مامور خبر داد.