مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ خرداد) خبر داد.

افزایش ۷ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا در برخی استان ها

کلانشهر: صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در کشور خواهیم داشت، اظهار کرد: امروز (۱۱ خرداد) در برخی نقاط شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و طی فردا (۱۲ خرداد) در شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد) در برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ خرداد) دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ دلیل وزش باد گرم جنوبی بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

 

ضیاییان ادامه داد: به این ترتیب دمای هوا مجدد طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ خرداد) با توجه به شمالی شدن جریان‌ها در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت. طی امروز (۱۱ خرداد) نیز در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان و از امروز تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ خرداد) در خوزستان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این وضعیت طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ خرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین طی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد) دریای خزر و از امروز تا جمعه (۱۱ تا ۱۴ خرداد) مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان به تناوب مواج خواهد بود.

 

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۳ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما:

security code