معاون رئیس جمهور از افتتاح و بهره برداری چهار پروژه بزرگ ملی در گیلان از جمله راه آهن رشت بندر کاسپین و همچنین قطعه باقی‌مانده آزاد راه قزوین منجیل خبر داد.

افتتاح ۴ پروژه بزرگ ملی در گیلان تا ۲ ماه آینده
کلانشهر: محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه افتتاح سامانه‌کمک ناوبری شرکت هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت با اشاره به ترافیک بالا در این فرودگاه اظهار کرد: ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا در گیلان یکی از مسائلی است در برخی از مواقع برای پرواز ها اختلالاتی را ایجاد می‌کرد اما اکنون با بهره‌برداری از سامانه LMS این مشکلات مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه سامانه‌های LMS فرصتی به خلبان می‌دهد تا بتوانیم بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ متر فرود بیاید، افزود: با اعتبارات فعلی کشور توسعه این تجهیزات برای گیلان با توجه به اینکه یکی از فرودگاه های فعال کشور است، لازم بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تهیه فهرستی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: به غیر از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، تکمیل آزادراه قزوین_منجیل و اتصال راه آهن رشت به کاسپین، اتمام سدهای پل‌رود و شفا‌رود از پروژه هایی است که تاپایان عمر دولت دوازدهم در گیلان به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت، اتصال راه آهن رشت به کاسپین را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: این راه‌آهن در صورت تکمیل دو دریای عمان و خلیج فارس را به خزر می‌رساند و تا دو ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.