خط کشی 2 هزار کیلومتر از راه های ارتباطی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور طی 11 ماهه سال جاری دو هزار کیلومتر خط کشی در طول راه های ارتباطی استان گیلان انجام شده است.

به گزارش چایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مهندس نازک کار از خط کشی دو هزار کیلومتر از راه های ارتباطی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی 11 ماهه سال جاری دو هزار کیلومتر خط کشی در طول راه های ارتباطی استان گیلان انجام شده است.

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور، هدایت وسائط نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده ها مخصوصا در هنگام شب، این خط کشی ها صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، تعیین محدوده حرکتی(سهم عبور) هر یک از خودروها و رانندگان را از دیگر اهداف خط کشی راه ها برشمرد و تصریح کرد: خط کشی و تفکیک باند رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده نقش مستقیمی در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کنار خط کشی های صورت پذیرفته که به تفکیک در 700 کیلومتر از بزرگراه های استان، یک هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی و 300 کیلومتر نیز در راه های روستایی صورت پذیرفته، چهار کیلومتر گاردریل جدید نیز در سال جاری در راه های استان نصب و اجرا شده است.

وی همچنین از نصب 25 هزار تابلوی راهنمای جاده نظیر مسیرنما و جهت نما و تابلوهای اخطاری و انتظامی در راه های برون شهری و محورهای روستایی در مدت مذکور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری و انتظامی راه های اصلی و فرعی استان نیز 95 درصد پیشرفت داشته است و فاز اول آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

نازک کار با اشاره به آشکارسازی 97 نقطه پرتصادف در طول راه های استان، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای ایمنی تردد در محورهای ارتباطی استان نسبت به آشکارسازی اضطراری 97 نقطه پرتصادف راه های استان اقدام شد و جهت ایمن سازی کامل سه نقطه اولویتدار نیز عملیات مهندسی توسط پیمانکاران با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در جریان است.

نظر شما:

security code