برافروختن آتش یا انفجار در اماکن عمومی اکیدا ممنوع است

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینکه نگاه پلیس در راستای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال تاکید بر «کوچه محوری» است، گفت: هرگونه ایجاد تجمع به لحاظ افزایش خطرات احتمالی ناشی از برافروختن آتش یا انفجار در اماکن عمومی اکیدا ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد کاهش حوادث ناشی از روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال هستیم و این موضوع نتیجه توجه به توصیه‌های ایمنی و آشنایی با خطرات ناشی از آتش‌بازی است.

این مقام انتظامی نقش خانواده‌ها را در پیشگیری از بروز حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال مؤثر دانست و افزود: خانواده‌ها باید نسبت به کنترل و آموزش فرزندان خود در خصوص خطرات استفاده از مواد محترقه و همچنین حضور فرزندانشان در محل‌های پرخطر و آسیب‌زا به طور جدی ورود کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینکه بیشتر قربانیان چهارشنبه آخر سال، کودکان و نوجوانان هستند به آنها توصیه کرد، هیجان‌های زودگذر ناشی از انفجار مواد محترقه را با سلامتی خود و اطرافیان عوض نکنند.

سرهنگ رسول‌زاده افزود: هر رسم و آئینی شخصیت و هویت فرهنگی یک جامعه را نشان می‌دهد و لازم است با جایگزین کردن آداب انسانی و عاطفی به جای رسوم غلط، فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را احیا کرده و وحشت دیگران را دست مایه شادی خود قرار ندهیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نگاه پلیس در راستای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال تاکید بر «کوچه محوری» است، تصریح کرد: هرگونه ایجاد تجمع به لحاظ افزایش خطرات احتمالی ناشی از برافروختن آتش یا انفجار در اماکن عمومی اکیدا ممنوع است.

وی گفت: پلیس برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها با اقدامات هنجارشکنانه اندک افرادی که از طریق اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطر آفرین، ایجاد راهبندان، سد معبر و اخلال در نظم عمومی برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند به طور قاطع برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با تاکید براینکه خرید و فروش مواد خطرآفرین و محترقه که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مختل می‌کند، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: برابر ماده 618(ق م ا) هر کس با هیاهو، جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد، موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از 3 ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان با دعوت از تمامی شهروندان به همکاری با پلیس در راستای پیشگیری از بروز خسارات و تلفات چهارشنبه آخرسال، ابراز امیدواری کرد شهروندان سال جدید را با تندرستی و صحت در کنار دیگر اعضاء خانواده آغاز کنند. 

نظر شما:

security code