عکس جدید مدیرکل محیط زیست گیلان و چند سوال


۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۰:۲۸ | کد خبر: ۱۴۴۵۳ چاپ

این جدیدترین عکس از ساسان کفایی مدیرکل محیط زیست گیلان است که در اسفند ماه ۹۸ و به یمن اصالت خود، دفعتاً از معاونت محیط زیست استان فارس بر مسند محیط زیست گیلان پدیدار شد!

عکس جدید مدیرکل محیط زیست گیلان و چند سوال

کلانشهر: کفایی که ظاهرا در طی مدت تصدی بر اداره کل محیط زیست گیلان، چندان علاقه ای به حضور و گزارش وضعیت محیط زیستی استان به افکار عمومی ندارد، اینبار به بهانه انتخاب شدن به عنوان "مدیر نمونه یگان کشوری"! چشم افکار عمومی را با عکس کلاه کج خود روشن کرده است.

ظاهرا این عکس و عنوان، به غیر از پر کردن رزومه کاری، تنها دستاورد هفته محیط زیست در گیلان می باشد.

 

تالاب انزلی حیاتی ترین مسئله محیط زیستی گیلان است. در این مدت چه طرح و پیگیری جامعی برای حل معضلات تالاب از جمله کاهش عمق و تعویق لایروبی آن و مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی به جز جلسه های بی فایده و ادعای اجرای طرحها و تخصیص بودجه های بین المللی و صرف هزینه برای هزاران صفحه مطالعه و پژوهش حاصل شده است؟

 

چند هفته است که تصاویر ناراحت کننده از خشک شدن تالاب انزلی در فضای مجازی دست به دست می گردد. برنامه های مدیر نمونه برای احیای این تالاب گرانبها چیست؟

 

کفایی در خصوص معضل پسماند گیلان و تعویق طرح زباله سوز و لندفیل سراوان، دپوی زباله در سنگاچین و در نزدیکترین فاصله ممکن به تالاب، کارخانه کمپوست و معضل شیرابه آن در خمیران انزلی و همچنین معضل پساب های صنعتی و بیمارستانی استان چه اقدامات موثر و ملموسی انجام داده است؟

 

مدیر نمونه یگان کشوری در گیلان چه واکنشی به مصاحبه رییس پژوهشکده حوزه آبی دریای خزر مبنی بر ورود ۳۲ میلیون متر مکعب فاضلاب رشت از طریق دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به تالاب انزلی و دریای خزر داشته است؟

 

چه خوب است که ایشان به این سوال پاسخ دهند که در شرایطی که در سال گذشته لنگرود و لاهیجان بعد از فریدونکنار دومین کانون کشتار دسته جمعی پرندگان مهاجر در کشور بوده است، عنوان " مدیر نمونه یگان کشوری" به کجای قامت و عملکرد این سازمان در گیلان برازنده است؟

 

در پایان باید گفت عنوان پر طمطراق مدیر نمونه و عکس یادگاری با لباس فرم و کلاه کج، نه هیچ خروجی برای بهبود معضلات محیط زیست گیلان دارد و نه حتی افکار عمومی و دوست داران محیط زیست استان را به این باور می رساند که مدیران این حوزه از کفایت لازم برای تصدی گری برخوردارند اما اگر از این عکسها و عناوین، آبی برای طبیعت بکر گیلان گرم نشود حداقل پرونده پرسنلی برخی از مدیران خوش اقبال و غیربومی گیلان پر رنگ و لعاب خواهد شد...

 

آیا جناب کفایی به قدر کفایت به مسئولیتی که از هزار و اندی کیلومتر دورتر بر آن گمارده شده، پرداخته است؟؟