صدور گواهینامه برای صلاحیت ایمنی پیمانکاران

رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان گفت: یکی از ضرورت های گرفتن گواهینامه صلاحیت پیمانکاری،گذراندن دوره‌های ایمنی و بهداشت کار مرکز تحقیقات و تعلیمات وزارت کار است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، روهام قلیچی گفت: دارا بودن گواهینامه صلاحیت پیمانکاری برای کلیه پیمانکاران جهت شرکت در مناقصات دولتی در حوزه صنعت و خدمات، الزامی است و یکی از ضرورتهای گرفتن این صلاحیت گذراندن دوره‌های ایمنی و بهداشت کار مرکز تحقیقات و تعلیمات وزارت کار است.

وی افزود: در فضای رقابتی امروز، سازمان‌ها و موسسات دولتی برای ارجاع کار به پیمانکاران، به مراکزی رجوع می‌کنند که صلاحیت علمی و عملی آنها توسط ارگان‌های دولتی ذیصلاح تایید شده باشد.

قلیچی ادامه‌ داد: برای اخذ وام بانکی و همچنین تسهیلات دولتی، در اختیار داشتن گواهی‌های صلاحیت حرفه‌ای، حکم برگ برنده را دارد. شرکت‌های مسئولیت محدود و سهامی خاص با یکدیگر جهت دریافت این گواهینامه تفاوتی ندارند.

وی تصریح کرد: این گواهی توسط وزارت کار برای پیمانکاران صادر می‌شود و کاملا معتبر است در واقع گواهی تأیید صلاحیت ایمنی، گواه رعایت اصول ایمنی عملیات درفعالیت های پیمانکاری است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان وابسته به مرکزمطالعات و پژوهشهای بازرگانی (وزارت صنعت ، معدن و تجارت) بعنوان نماینده مرکز تحقیقات و تعلیمات ایمنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوز برگزاری این دوره‌ها در استان گیلان را داراست.

قلیچی به نحوه برگزاری این دوره‌ها اشاره و تصریح کرد: با عنایت به ضرورت و الزام اخذ گواهی‌های دوره‌های ایمنی برای پیمانکاران مرکز آموزش بازرگانی در نظر دارد تا این دوره‌ها را بصورت مکرر در استان برگزار کند و همچنین با توجه به افزایش تعرفه‌های ثبت‌نام در سال جدید، افرادی که در سال 97 در این دوره ها ثبت نام کنند، مشمول افزایش هزینه نخواهند بود.