احیای رودخانه های رشت اعتبار کلان می خواهد

رییس شورای شهر رشت گفت: برای احیای رودخانه‌های شهر اعتبار کلان می‌خواهیم.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، امیرحسین علوی در دیدار با فرهنگیان بازنشسته رشت با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراها، استفاده از مشارکت های بیشتر مردم بوده است، گفت: فقدان مدیریت واحد شهری موجب اعمال تصمیمات جزیره‌ای می‌شود و این ضعف قانونی بویژه برای شهرهای بزرگ باید حل شود.

وی با اشاره به انتشار بودجه مصوب شهرداری برای سال بعد افزود: برای انجام بهتر امور در شورای پنجم با لایه‌های مختلف مردم ارتباط برقرار کردیم تا نیازهای مردم را در عمق محلات درک کرده و چاره اندیشی کنیم.

علوی ادامه‌ داد: برنامه افق بلندمدت برای اداره شهر تدوین شده است اما مهمترین معضل مدیریت شهری، کمبود اعتبار کلان است. به عنوان نمونه برای احیای رودخانه‌ها اعتبار کلان می‌خواهیم و اداره آب و فاضلاب به عنوان متولی باید منابع جذب کند تا مطالعات مدیریت شهری به ثمر برسد.

وی افزود: توان اقتصادی ما جوابگوی طرح ها نیست. دولت باید پاسخگو باشد، چرا اعتبار ملی برای حل چنین معضلاتی تخصیص نمی‌دهد.

علوی با بیان اینکه در رشت هم استعدادهای زیادی برای مدیریت شهری وجود دارد، افزود: مدیران بومی ریسک نمی‌کنند تا در چنین مشکلات و کمبود منابع، پست خطیر مدیریت شهری را بپذیرند.

رییس شورای رشت خاطرنشان کرد: شورا نمایندگان منتخب مردم هستند و اکثریت اعضا در تصمیم و انتخاب شهردار نقش دارند. مردم هم باید بر عملکرد نمایندگان خود نظارت داشته باشند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه عملیات مطالعه تراموا در شورای پنجم آغاز شده، گفت: با راه اندازی تراموا، رشت نخستین شهری خواهد بود که تراموا دارد.

رئیس شورا ادامه داد: ضعف‌ها در اجرای طرح های مدیریت شهری را می‌پذیرم، سال‌جاری به دلیل کمبود نقدینگی نتوانستیم سطل‌های زباله خریداری کنیم.

علوی، روح مشارکت جمعی را عامل تکمیل کننده در اجرای برنامه‌ها خواند و افزود: با اعتمادسازی تلاش داریم، مشارکت‌های عمومی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: انتخابات سرنوشت‌ساز است و اگر منتخب شما کارآمد هست به انتخاب خود اعتماد کنید و گرنه، انتخاب خود مردم بوده است.

علوی بر استفاده از تجربیات بازنشستگان و انتقال آن به مدیران جدید تاکید کرد و افزود: معلمان تجربیات علمی و زندگی خود را به نسل جدید انتقال دهند و اگر این تفکر جریان ساز شود، می‌توان انتظار داشت در یک چشم انداز ۴ ساله وضعیت بهبود یابد.

 

نظر شما:

security code