دیروز صبح پسر جوانی که به سازمان نظام وظیفه درخواست معافیت داده بود وقتی فهمید که فقط از رزم معاف شده است در اقدامی جنون آمیز به مسئول وظیفه عمومی حمله کرد و با ضربات چاقو او را به شهادت رساند.

جزئیات جدید از حادثه قتل مسئول وظیفه عمومی لاهیجان توسط ارباب رجوع
کلانشهر: سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح جزییات حادثه قتل مسئول وظیفه عمومی لاهیجان گفت: این حادثه هولناک صبح دیروز در ستاد فرماندهی انتظامی لاهیجان اتفاق افتاد.

ماجرا از این قرار بود که پسر ۲۸ساله‌ای از مدت‌ها قبل به‌دنبال معافیت از سربازی بود و بارها برای پیگیری پرونده معافیتش به بخش وظیفه عمومی مراجعه کرده بود. با بررسی درخواست این جوان در کمیسیون شهرستان او از رزم معاف و نتیجه نیز به او ابلاغ شد. این پایان کار نبود و او می‌توانست به رأی کمیسیون اعتراض کند تا پرونده‌اش در شورای استان مطرح شود اما پسر جوان تصمیم عجولانه‌ای گرفت. او روز گذشته درحالی‌که یک چاقو در لباسش پنهان کرده بود وارد بخش وظیفه عمومی شد و سراغ ستوان‌یکم امید چائی‌پز، مسئول این بخش رفت.

پسر جوان که از تصمیم کمیسیون ناراضی بود شروع به داد و فریاد کرد و در یک لحظه چاقو را از زیر لباسش بیرون کشید و با آن چند ضربه به ستوان چائی‌پز زد. هرچند لحظاتی بعد مأموران سر رسیدند و ضارب را دستگیر کردند اما ستوان چائی‌پز دچار خونریزی و جراحت شدیدی شده بود. در این شرایط بود که او به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شد اما کار از کار گذشته بود و او به‌دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

 

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام جزئیات این حادثه تلخ، گفت: ضارب که وانمود می‌کند مشکل اعصاب و روان دارد پیش از آنکه نتیجه اعتراضش در شورای استان مشخص شود دست به این جنایت زد و یکی از بهترین همکاران ما را به شهادت رساند.

 

وی افزود: هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه تلخ ادامه دارد.

 

او در ادامه گفت: شهید چائی‌پز که دختری ۸ساله دارد چندی قبل همسرش را از دست داد و حالا با شهادت او دختر ۸ساله‌اش تنها مانده است و همین موضوع داغ از دست دادن او را دوچندان می‌کند.

نظر شما:

security code