نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: در طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، کم کردن پهنای باند مورد نظر نیست ، اما فضای ناسالمی که امنیت و آسایش مردم را مورد تهدید قرار می دهد باید کم رنگ شود.

طرح حمایت از حقوق کاربران را به نیت اصلاح فضای مجازی امضا کردیم

کلانشهر: «سید کاظم دلخوش اباتری» در مورد پیش‌نویس طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی » که قرار است در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ما به امید ساماندهی فضای مجازی این طرح را امضا کردیم و اعتقادی به بستن فضای مجازی نداریم ،چون دنیا امروز با فضای مجازی پیوند عمیقی دارد و مسایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تحت تاثیر این فضا است.

 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه فضای مجازی در کشور ما مقداری رها شده است، اظهار داشت: برخی افراد از این فضا سوء استفاده می کنند و باعث آلودگی این فضا شده اند. رهبر انقلاب بارها در این باره تذکر دادند که اصلاح فضای مورد توجه مسوولان ذی ربط قرار گیرد . این طرح هم در راستای تذکرات رهبر انقلاب و برای اصلاح تهیه شده است.

 

دلخوش با بیان اینکه در این طرح کم کردن پهنای باند مورد نظر نیست، گفت: توقف پیام رسان های خارجی هدف این طرح نیست زیرا این فضا با کسب و کار مردم مرتبط است و برای اقتصاد کشور مهم است، اما فضای ناسالمی که امنیت و آسایش مردم را مورد تهدید قرار می دهد باید کم رنگ شود.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در این طرح هیچ گونه محدودیتی برای پیام رسان های خارجی وجود ندارد گفت: این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت هر چند ما از امضا کنندگان این طرح بودیم اما به این جلسه دعوت نشدیم و امیدوارم این طرح بتواند در ساماندهی فضای مجازی کشور نقش موثری داشته باشد.

 

به گزارش ایرنا، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که قرار است در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد واکنش های متفاوتی را از سوی کاربران فضای مجازی در پی داشته است.