مدیر کل بهزیستی گیلان، از پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبود یافتگان اعتیاد خبر داد.

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بهبود یافتگان اعتیاد

کلانشهر: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر مراسم قدردانی و صیانت از ۱۰ بهبود یافته اقامتی اعتیاد در رشت برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در آیین تجلیل از درمانگران نمونه مراکز اقامتی معتادان مواد مخدر گفت: درمانگران در مراکز ترک اعتیاد با تلاش شبانه روزی در صدد کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و نجات معتادان هستند.

حسین نحوی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته برای اشتغالزایی ۵۰۰ بهبود یافته ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ درصد افزایش داشته باشد. 

وی با بیان اینکه ۵۰ مراکز اقامتی معتادان در استان وجود دارد افزود : این تعداد مراکز بوسیله بهبود یافتگان راه اندازی شده است.

مدیر کل بهزیستی گیلان اعطای زمین ، تسهیل در پروانه ساخت وساز ، پرداخت تسهیلات کم بهره را از حمایت‌های این سازمان به افرادی که می‌خواهند از شر این آسیب اجتماعی رها شوند اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد تنها به مراکز درمانی ختم نمی‌شود افزود: باید متولیان فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با معضلات اعتیاد همراه و همگام با این مراکز باشند و بستر را برای زندگی و اشتغال افراد نجات یافته از اعتیاد فراهم کنند.

حسین نحوی نژاد تصریح کرد: هدف این اقامتگاه‌ها حفظ کرامت و رعایت موازین در درمان افراد معتاد است تا علاوه بر درمان جسم و روان مشکلات اجتماعی آن‌ها از جمله اشتغال رفع شود.