معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تعدادی از شهرستان ها نارنجی و مابقی به سمت نارنجی شدن در حرکت هستند، گفت: ویروس جدید سرعت انتقال بالایی دارد و بسیاری از افراد را آلوده می کند.

حرکت شهرستان های زرد گیلان به سمت نارنجی/ رستوران ها و کافه ها خطرناکند

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه به دنبال اوج گرفتن بیماری کرونا در کشور و استان گیلان شاهد قرمز شدن شهرستان آستارا هستیم، اظهار کرد: تعدادی از شهرستان ها نارنجی و مابقی به سمت نارنجی شدن در حرکت هستند.

 

وی از مردم خواست شیوه نامه های بهداشتی را بهتر از قبل رعایت کنند و افزود: افراد در مکان های عمومی حتما از ماسک استفاده کنند و در صورت دست زدن به وسائلی که مورد استفاده عموم قرار می گیرد، حتما ضد عفونی دست ها را انجام دهند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بانک را از جمله اماکنی دانست که مردم طی روز در آنجا حضور دارند و گفت: بانک ها به دلیل رفت و آدم زیاد افراد، هوای آلوده دارند و لذا از بانک ها خواسته شده نسبت به برقراری جریان هوا از طریق باز کردن درها و پنجره ها و استفاده از فن خروجی اقدام کنند. مراجعین نیز پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و ماسک بر چهره داشته باشند و از خودکار عمومی استفاده نکنند.

 

حیدرزاده، با تاکید بر لزوم ضد عفونی کردن مرتب دست ها بعد از حضور در اماکن عمومی، یادآور شد: رستوران ها و کافه ها به مراتب خطرناک تر از بانک ها و سایر اماکن عمومی هستند، زیرا علاوه بر تجمع افراد، ماسک ها را برای خوردن و آشامیدن برمی داریم و مدت طولاتی در کنار افراد دیگر هستیم که باعث انتقال راحت بیماری می شود.

 

وی با بیان اینکه ویروس جدید سرعت انتقال بالایی دارد و بسیاری از افراد را آلوده می کند، گفت: آلوده شدن افراد بیشتر، احتمال بستری شدن را افزایش می دهد و لذا باید به پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشیم.

 

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۶۹ نفر وخیم است.

نظر شما:

security code