سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اطاله دادرسی را بیماری مزمن دستگاه قضا دانست و گفت: مجلس و قوه قضائیه باید وضعیت طرح، لوایح و قوانین بر زمین مانده و مهمی مانند مهریه را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند.

مجلس و قوه قضائیه باید موضوع مهریه را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند

کلانشهر: سیدکاظم دلخوش اباتری، انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: کاهش اطاله دادرسی یکی از مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم از قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی نقش موثری در افزایش پرونده‌های قضایی دارد، گفت: اطاله دادرسی یکی از مشکلات کهنه و بیماری مزمن دستگاه قضا بوده و نیاز است که قوه قضائیه تدابیر مناسبی را برای کاهش آن اتخاذ کند البته کاهش پرونده‌های ورودی مستلزم همکاری و تعامل سه قوه است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس و قوه قضائیه باید وضعیت طرح، لوایح و قوانین بر زمین مانده را تعیین تکلیف کنند، گفت: به عنوان مثال حل مشکلات مهریه از جمله مطالبات جدی مردم است در این رابطه پرونده‌های زیادی در محاکم قضایی در دست بررسی بوده و به دغدغه جدی خانواده‌ها تبدیل شده و نیاز است حل دائم و ریشه‌ای آن در دستور کار مجلس و قوه قضائیه قرار گیرد.

دلخوش با تاکید بر اینکه جذب افراد و قضات توانمند و متخصص در محاکم از جمله مطالبات جدی مردم است و کاهش اطاله دادرسی را در پی دارد، افزود: با بکارگیری قضات متخصص رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و سرعت بیشتری انجام و تعداد پرونده‌ها و کاهش و از سویی باعث رضایتمندی و تامین حقوق مردم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی شوراهای حل اختلاف، گفت: تولید در کشور نیازمند حمایت جدی دستگاه قضا و از مطالبات جدی مردم است البته بخش‌هایی از موارد مطرح شده و مطالبات مردم در حوزه قضائی و حقوقی را کمیسیون قضایی و بخش عمده آن‌ها را هم قوه قضائیه پیگیری و تعیین تکلیف کند.