معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: حضور مسافر تهدیدی است و گیلانیان باید از پذیرش مسافر جدا خودداری کنند.

گیلانیان از پذیرش مسافر در تعطیلات جدا خودداری کنند

کلانشهر: انوش دهنادی مقدم با اشاره به افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین دلایل افزایش آمارها است.

 

وی در ادامه انجام حجم بالای مسافرت‌ها به استان زمینه را برای افزایش سرایت ها و تعداد بیماران فراهم کرده است، گفت: حضور مسافران جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم استان است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۳۰ بیمار جدید نیازمند بستری در مراکز درمانی استان گیلان شناسایی شده است.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه حال ۶۰ تن از بیماران وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

 

دهنادی مقدم با بیان اینکه با توجه به روند افزایش بیماران در شهرهای رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان لنگرود، آستانه اشرفیه و برخی شهرهای دیگر از همه شهروندان درخواست می‌کنیم با دقت و جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستن دست‌ها و ضدعفونی کردن دست‌ها، پرهیز از شرکت در دورهمی، مهمانی و جشن‌ها، تجمعات و اماکن شلوغ باید رعایت شود.

 

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا با نام دلتا است، گفت: متأسفانه قدرت سرایت و کشندگی نوع جدید ویروس چند برابر بیشتر است.

نظر شما:

security code