رئیس جمعیت هلال‌احمر از آماده‌ باش ۱۱ استان کشور در پی هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی خبر داد.

گیلان و ۱۰ استان دیگر در سطح هشدار نارنجی هواشناسی/ هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفت

کلانشهر: کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره وضعیت نارنجی هواشناسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی، در ۱۱ استان نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال‌ احمر در مراکز این استان‌ها به حالت آماده باش سطح نارنجی درآمدند.

 

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، البرز و گیلان در حالت آماده باش قرار دارند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: طبق دستورالعمل مدیریت شرایط اضطراری، جمعیت هلال احمر ضمن آمادگی، اطلاع رسانی و کمک به نشر هشدار از طریق پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های هلال احمر فعال در نقاط سیل خیز، با هماهنگی ادارات کل مدیریت بحران استانداری‌ها و شهرستان‌های در معرض آسیب، تمهیدات و اقدامات لازم انجام می‌شود.

 

همتی ادامه داد: سازمان هواشناسی پیش‌ بینی کرده است که از روز چهارشنبه ۲۳ تیر تا یکشنبه ۲۷ تیرماه، در ۱۱ استان متأثر از بارش شدید باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید به همراه خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ را خواهیم داشت که احتمال جاری شدن آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: امدادگران و اعضای خانه‌های هلال احمر از روز گذشته در مناطق اعلام شده، آماده‌باش بوده و تاکنون هم گزارشی مبنی بر وجود خسارت یا مشکل برای هموطنان ساکن در این استان‌ها اعلام نشده است.

نظر شما:

security code