رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیگیری‌ها و جلسات کارشناسی، برای بیمارستان جایگزین پورسینا گفت: قراردادی با قرارگاه خاتم نزدیک به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بسته شد تا یک ساختمان جدید ۳۵۰ تختخوابی به همراه فضاهای آموزشی، درمانی و تحقیقاتی موردنیاز ساخته شود.

احداث مجموعه ۳۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان پورسینا در رشت

کلانشهر: ارسلان سالاری با تشریح قرارداد همکاری مابین دانشگاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان پورسینا از قدمت بسیار بالایی برخوردار هستند و ارجاع بیماران و مصدومان تروما از شهرستان‌ها به این بیمارستان بسیار زیاد است، ظرفیت این بیمارستان، جوابگوی مردم نیست لذا در راستای احداث یک بیمارستان جایگزین بیمارستان فعلی پورسینا، قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شد. 

 

به گفته وی، پس از پیگیری‌های مکرر طی یک سال گذشته و جلسات کارشناسی، برای بیمارستان جایگزین پورسینا، با قرارگاه خاتم نزدیک به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال قرارداد بسته شد تا یک ساختمان جدید ۳۵۰ تختخوابی به همراه فضاهای آموزشی، درمانی و تحقیقاتی موردنیاز ساخته شود. 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیگر پروژه‌های همکاری با قرارگاه خاتم را اتمام دانشکده‌ پزشکی عنوان کرد و افزود: طبق قرارداد با قرارگاه خاتم، برای اتمام این پروژه دو هزار و ۶۰۰میلیارد ریال اختصاص می‌یابد. 

 

سالاری احداث بیمارستان‌های جایگزین رازی و شفا را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در راستای تامین زیرساخت بهداشت و درمان استان رقم می‌خورَد و تصریح کرد: ردیف بودجه‌ لازم برای دو بیمارستان جایگزین رازی و شفا هم تعریف شده و امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های خصوصی، اجرای این دو پروژه هم آغاز شود.