وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بوده است، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی اظهار کرد: باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد.

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

کلانشهر: سعید نمکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت، اقدامات ضروری در زمینه بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مراکز و واکسن را تشریح کرد.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

«با سلام و تبریک عید سعید قربان و خداقوت در مقابله نفس گیر با پیک پنجم بیماری و سپاسگزاری از زحمات کلیه عزیزان جهت افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین سرعت عمل بیشتر؛ از آنجا که به‌دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده‌ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود.

 

لذا باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری موردبهره برداری قرار گیرد. لذا انجام موارد زیر ضروریست:

 

ـ سریعاً اعلام شود کلیه افراد بالای۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت‌نام نکرده اند با اطلاعیه و یا هر شیوهای مناسب در کلیه کشور دعوت به ثبت نام و نوبت‌دهی شوند.

 

ـ در استانهایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف می‌باشند برای این گروه سنی آگهی شود.

 

ـ استانهایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آنها که بالای ۵۰ سال هستند در صورتیکه ۷۵ درصد از گروههای سنی هدف را واکسینه کرده‌اند می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله در استانهایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله در استانهائی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال است، ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود.

 

خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست کنند تا سریعاً ارسال شود».

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code