سن ثبت‌نام واکسیناسیون در سراسر کشور دو سال کاهش یافت. 

سن ثبت نام واکسیناسیون ۲ سال کاهش یافت/ آغاز واکسیناسیون دیابتی ها، بیماران خاص و کادر مدارس

کلانشهر: هم‌اکنون در تمام استان‌ها افراد ۵۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۲ و قبل از آن) امکان ثبت‌نام از طریق سامانه salamat.gov.ir دارند.

هم‌چنین در استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی افراد ۴۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۵۲ و قبل از آن) که دارای پرونده در پایگاه‌های بهداشت هستند می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند. اگر فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و پس از آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام نماید. 

 

همچنین سعید نمکی، وزیر بهداشت، دستور فوری برای آغاز واکسیناسیون افراد دیابتی بالای ١٨ سال، بیماران خاص، رانندگان، معلمان ابتدایی و اساتید را صادر کرد که متن نامه بدین شرح است:

 

با قدردانی از زحمات کلیه همکاران و دستاندرکاران واکسیناسیون کووید – 19 و باتوجه به تأمین واکسن مورد نیاز از طریق واردات و تولید داخل، ضروریست تعداد افراد در گروههای زیر را سریعاً به اینجانب اعلام نمائید تا با طی مراحل لازم، واکسیناسیون این گروه آغاز گردد.

1- کلیه بیماران دیابتی بالای 18 سال به تفکیک استانها (اخیراً سامانه ثبت بیماران دیابتی کشور با کدملی در معاونت محترم درمان راه اندازی و موارد را ثبت کرده که میتواند مورد استفاده قرارگیرد.)

2- بیماران خاص دیگری که باید در اولویت قرار گیرند و تاکنون واکسینه نشدهاند.

3- رانندگان تاکسی و خدمات حمل و نقل عمومی از قبیل ریلی، هوائی، زمینی.

4- آموزگاران مدارس ابتدائی و متوسطه به تفکیک

5- اساتید دانشگاهها

تسریع در اعلام آمار تفکیکی فوق جهت برنامه ریزی عاجل واکسیناسیون گروههای مذکور از اولویت ویژه برخوردار است.

بدیهی است از لیست افراد اعلام شده باید کسانی که در گروههای سنی قبلی واکسینه شدهاند حذف گردد.

نظر شما:

security code