نماینده پرتاب دیسک ایران با نمایشی ضعیف در مرحله مقدماتی المپیک توکیو، از گردونه مسابقات کنار رفت.

احسان حدادی با عملکردی ضعیف از المپیک توکیو حذف شد

کلانشهر: مسابقه مرحله مقدماتی ماده پرتاب دیسک در گروه A از ساعت ۵:۱۵ صبح امروز جمعه آغاز شد و احسان حدادی به مصاف ۱۵ ورزشکار دیگر رفت. حدادی در پایان با ثبت رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر در رده چهاردهم گروه خود ایستاد و حذف شد.

 

حدادی در پرتاب اول ۵۸ متر و ۳۴ سانتی‌متر را ثبت کرد، در پرتاب دوم به رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر رسید و در پرتاب سوم خطا کرد. فقط یک پرتاب‌گر از اکوادور رکورد ضعیف‌تری از حدادی داشت.

 

دانیل استاهل از سوئد که شانس نخست کسب مدال طلای این ماده است، در همان پرتاب اول خود رکورد ۶۶ متر و ۱۲ سانتی‌متر را به دست آورد و با قطعی‌کردن حضورش در فینال، به مسابقه ادامه نداد.

 

در این ماده ورزشکاران باید رکورد ۶۶ متر را ثبت می‌کردند تا به فینال برسند اما در گروه اول، هیچکس غیر از استاهل موفق به این کار نشد. البته در نهایت، ۱۲ نفر برتر مجموع ۲ گروه مقدماتی فینالیست خواهند شد.

 

حدادی که در المپیک ۲۰۲۱ لندن به مدال نقره دست یافته بود، المپیک توکیو را با این عملکرد ضعیف به پایان برد.

 

صبح امروز فرزانه فصیحی در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر زنان با زمان ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه در رده نخست گروه خود قرار گرفت و به مرحله اول صعود کرد. حسن تفتیان هم فردا باید مسابقات خود را در ۱۰۰ متر مردان آغاز کند.

 

سیدرضا صالحی‌امیری صبح امروز با حضور در ورزشگاه المپیک دوومیدانی مسابقه فرزانه فصیحی و احسان حدادی را از نزدیک تماشا کرد. عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش، مجید کیهانی و مجید شایسته از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز در ورزشگاه حضور دارند.

نظر شما:

security code