محمدرضا احمدی با انتقاد از مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونای گیلان در خصوص عدم اتخاذ تصمیمات به هنگام در مواجهه با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مگر وضعیت گیلان را نمی‌بینند که اقدامات مکفی انجام نمی‌دهند، با توجه به شلوغی مراکز درمان، آقایان حتی برای سرکشی به مناطق درمانی حضور پیدا نمی‌کنند تا از نزدیک درد مردم را لمس کنند. 

نماینده رشت از کمبود کیت تست در گیلان خبر داد

کلانشهر: وی با بیان اینکه گزارشاتی که از سطح شهر رشت به ما می‌رسد گزارشات مطلوب نبوده و انتقاد را دوچندان کرده، افزود: در بسیاری از مراکز درمانی صرفاً با پاسخ اینکه کیت تشخیص نیست یا امکان درمان وجود ندارد مردم را رها می‌کنند، چنین وضعیتی قابل‌پذیرش نبوده و مسئولان استانی و درمانی باید پاسخگوی چنین رفتاری باشند.

به گفته نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان رازی، ولیعصر، پور سینا مملو از بیماران کرونایی است و مراکز درمانی ازجمله رودبارتان مرکز ۱۶، توحید گلسار و سایر مراکز درمانی، نیز مملو از مراجعات کرونایی است.

کیت تست کرونا به‌اندازه در استان وجود ندارد

احمدی با اشاره به تعدد بیماران در مراکز شبانه‌روزی بخش‌ها بیان کرد: بیماران در مراکز منتظر درمان هستند، متأسفانه به دلیل عدم مدیریت درست و اینکه کیت تست کرونا به‌اندازه در استان وجود ندارد می‌گویند، این‌یک اپیدمی بوده پس لزوماً همگان کرونا دارند و این‌گونه خانواده‌ها را سردرگم رها می‌کنند.

وی با بیان اینکه عدم‌تشخیص به هنگام و نبود کیت تست، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها به همراه دارد، افزود: اصطلاح غلطی است که آقایان می‌گویند در اپیدمی، همگان مبتلا به کرونا هستند و نیازی به تشخیص از طریق کیت نیست لذا تأکید می‌کنم مسئولان استانی اگر توان ندارند تا پیک کرونا را کنترل کنند مسئولیت را به دیگران بسپارند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تأکید بر اینکه پیگیری سلامت مردم از وظایف ماست و متأسفانه مسئولان علوم پزشکی گیلان به مراکز درمانی شلوغ توجهی نمی‌کند، تصریح کرد: برخی از مسئولان پزشکی مدعی هستند که نیازی به تشخیص کرونا نبوده و در این اپیدمی همگان محکوم به کرونا هستند این سیاست نادرست است و مورد قبول نیست  چراکه هرروز آمار مرگ‌ومیر بالا می‌رود.

احمدی با تأکید بر اینکه وظیفه ستاد مقابله با کرونا استان رسیدگی به نیازمندی‌ها و تأکید بر جلوگیری از مسافرت‌ها به‌عنوان یک ضرورت است، گفت: استاندار رئیس علوم پزشکی، ستاد مقابله با کرونا با بی‌توجهی به این موضوع، کادر درمان عزیز و زحمتکش را هرروز خسته‌تر و مردم را نیز به خاطر می‌کنند.

نظر شما:

security code