حادثه در ناوگان دریایی

کشتی اسپیلی در بندر آستارا از غرق شدن نجات پیدا کرد


۱۴۰۰/۰۵/۲۱ - ۱۸:۲۹ | کد خبر: ۱۵۱۹۷ چاپ

کشتی لایروب اسپیلی که عصر روز گذشته در بندر آستارا دچار حادثه شده بود، با تلاش خستگی ناپذیر نیروهای خدمات رسان از خطر غرق شدن نجات یافت.

کشتی اسپیلی در بندر آستارا از غرق شدن نجات پیدا کرد

کلانشهر: کیانوش امیری، رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، عملیات لایروبی در بندر آستارا را توسط کشتی "اسپیلی" شرکت بخش خصوصی "حشمت رود" در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه، موتور فرعی این کشتی دو روز پیش در حین عملیات دچار مشکل شد، ادامه داد: این مرمت در حال نهایی شدن بود که به دلیل مواج شدن دریا، بازوی لدر شناور پاره و آب وارد موتور شد.

وی افزود: ساعت ۲۰ روز گذشته (چهارشنبه ۲۰ مرداد) وضعیت اضطراری اعلام گردید و با هماهنگی های انجام شده، کلیه دستگاه های خدمات رسان از قبیل هلال احمر، هنگ مرزی، ارتش، دریابانی، شرکت دریابندر و تیم پشتیبانی شرکت، بالغ بر ۶ پمپ تخلیه آب، کف کش، موتور برق و سوخت تأمین کردند.

امیری با اشاره به اینکه دیشب آب موتورخانه تخلیه شد و حدود۲۰ الی ۳۰ سانتی متر آب در موتورخانه مانده است، خاطرنشان کرد: پس از تخلیه آب، تا حال وضعیت شناور تغییری نیافته و همه موارد تحت کنترل است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تیم کنترل در بندر آستارا مستقر است و باید آسیب های وارد شده را مرتفع کنند تا شناور با یدک کش به سمت حوضچه منتقل شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا در پایان با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در ورود و خروج کشتی ها به اسکله نداریم، در خصوص وضعیت حدود ۱۲ خدمه این کشتی، توضیح داد: هیچ مشکلی برای هیچ یک از خدمه کشتی به وجود نیامد و آنها تا صبح در تلاش بودند تا بتوانند وضعیت را به حالت نرمال درآوردند.

 

* عکس تزیینی است

نظر شما:

security code