رییس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت هویج در هفته آینده خبر داد همچنین اعلام کرد: دو میلیون تن سیب‌زمینی و پیاز برای ایام محرم ذخیره شده است.

هویج ارزان می شود/ ذخیره ۲ میلیون تن سیب زمینی و پیاز

کلانشهر: مصطفی دارایی نژاد در پاسخ به اینکه گفته می شود گرانی سبزی در میدان مرکزی تمایل مغازه‌داران را برای خرید سبزی کم کرده است؟ گفت: سبزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار فراوان است و کیلویی ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است.

 

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود سبزی فقط در دسته‌های ۷۰۰ گرمی با قیمت ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی خرید و فروش می‌شود، درست نیست.

 

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه در همه اقلام صیفی جات و فرنگی جات به جز هویج با افت ۲۰ درصدی قیمت مواجه شدیم، گفت: هویج دزفول به اتمام رسیده و هویج بروجرد و اصفهان تازه بدست آمده و تا هفته آینده قیمت ها کاهش می یابد.

 

به گفته وی، هویج و سیب به دلیل کرونا مورد استقبال مردم بوده و مصرف آن زیاد شده است. تولید سیب فراوان است، به همین دلیل قیمت آن بالا نرفته است ولی هویج با افزایش قیمت مواجه شده است.

 

دارایی‌نژاد در پایان گفت: هر سال با آغاز محرم تقاضای پیاز، سیب زمینی و سبزی و لوبیا افزایش می یابد و قیمت آنها نیز بالا می رود. امسال اما با تدابیر اتخاذ شده دو میلیون تن ذخیره سیب زمینی و پیاز داریم و این اقلام فراوان است و قیمت‌ها افزایشی نخواهند داشت.

نظر شما:

security code