پیش بینی بارش باران و کاهش دما در گیلان


۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۱:۴۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۵ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه ناپایدار در استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت این سامانه پیش‌بینی می‌شود شاهد بارش باران و همچنین کاهش تعدیل‌کننده دما در استان باشیم.

پیش بینی بارش باران و کاهش دما در گیلان

کلانشهر: محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان اظهار کرد:طی روز گذشته تا پایان هفته، جوی نسبتاً ناپایدار در منطقه مستقر می‌شود که می‌تواند طی عصر و شب، رگبار پراکنده و رعدوبرق به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به بارانی شدن آسمان گیلان افزود: طی عصر و شب روزهای پیش رو به‌ویژه عصر امروز شرایط برای رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ در بعضی مناطق به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها مهیا است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با پیش‌بینی برخی مخاطرات برای گیلان در پی بارش‌های رگباری گفت: احتمال آب‌گرفتگی، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

 

دادرس از کاهش دمای هوای استان خبر داد و بیان کرد: کاهش تدریجی دما هم طی امروز تا پنجشنبه رخ خواهد داد که کمی شرایط گرم و شرجی روزهای گذشته را تعدیل خواهد کرد.

 

وی از صدور اطلاعیه هشداری سطح زرد هواشناسی در گیلان خبر داد و گفت: توصیه می‌شود کلیه کشاورزان زراعی و باغی، تمهیدات لازم را برای برداشت و جمع‌آوری محصولات خود انجام دهند.

نظر شما:

security code