یک سخنگوی کاخ سفید روز چهار شنبه اعلام کرد که آمریکا در بیست و چهار ساعت گذشته یک هزار و ۱۰۰ نفر از شهروندان آمریکایی، شهروندان افغان ساکن امریکا و خانواده‌های آن‌ها را از کابل خارج کرده است.

کاخ سفید: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده ایم

کلانشهر: به گزارش " فاکس نیوز"، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد در دو روز گذشته در مجموع ۳ هزار و ۲۰۰ نفر توسط آمریکا از افغانستان خارج شده‌اند.  

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: ما انتظار داریم جریان پروازها در کابل افزایش یابد. در روز سه شنبه مجموعا ۱۳ پرواز از فرودگاه کابل انجام شد.  

وی همچنین اعلام کرد که هنوز حدود ۱۱ هزار شهروند آمریکایی در افغانستان حضور دارند و آمریکا وظیفه دارد این افراد را از این کشور خارج کند.  

روز یکشنبه (۱۵ اوت)، نیروهای گروه طالبان بدون درگیری یا مقاومت وارد کابل شدند و در عرض چند ساعت کنترل کامل پایتخت را در دست گرفتند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این کشور را در همان روز ترک کرد. کشورهای غربی مشغول تخلیه دیپلمات‌ها و کارکنان محلی سفارت خود هستند.  

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد.