استاندار گیلان تاکید کرد؛

برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی شهرداری ها


۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۳:۰۴ | کد خبر: ۱۵۳ چاپ
برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی شهرداری ها

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم اجرای دقیق کمیسیون ماده ۱۰۰ و صدور به موقع آرا برای کاهش میزان تخلفات، خواستار برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی شهرداری‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، مصطفی سالاری صبح یکشنبه در کارگاه یک روزه آموزشی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌های استان گیلان که در سالن غدیر استانداری این استان برگزار شد با اشاره به اولویت های مهم این کمیسیون در پیشگیری از بروز تخلفات، اظهار کرد: تصمیماتی که در این کمیسیون اتخاد می شود ارتباط مستقیمی با سیما و منظر شهری دارد.

 

سالاری با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زمینه ساخت و سازها، افزود: باید اجرایی شدن اهداف و اولویت‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ از سوی مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران باید بر عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در سطح شهرها نظارت داشته باشند، گفت: نظارت‌ها باید به گونه‌ای باشد که از هرگونه تخلف در حوزه ساختمانی جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می شود، ادامه داد: ایجاد درآمد پایدار یکی از مهمترین اولویت‌ها برای شهرداری‌ها است. کسب درآمد از طریق این کمیسیون ناپایدار و نگران کننده است.

 

سالاری در ادامه برلزوم نظارت‌های به موقع گشت‌های شهرداری در زمینه شناسایی تخلفات در حوزه ساخت و سازها تأکید کرد و ادامه داد: شهرداری‌ها با تشکیل به موقع پرونده‌ تخلفات و همچنین رسیدگی در اسرع وقت سبب جلوگیری از تکرار این تخلفات در شهر می شوند.

 

وی با بیان اینکه تأخیر در رسیدگی با توجه به پیشرفت در ساخت بنا سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی بعدی خواهد شد، افزود: باید با فرد متخلف با قاطعیت برخورد شده و از دخالت هرگونه رابطه‌ای در این زمینه جدا خودداری شود زیرا فرد متخلف حق سایر شهروندان را نیز ضایع کرده است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سال های اخیر ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی به معضلی برای شهرها تبدیل شده است، تأکید کرد: متاسفانه بروز مشکلات در این حوزه به دلیل کم کاری در زمینه رسیدگی و صدور آرا است.

نظر شما:

security code