سکوت، به قیمت خیانت در حق ورزشکاران گیلان


۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۸:۴۲ | کد خبر: ۱۵۳۳۷ چاپ

 هر وقت به تاریخچه المپیک نگاه می‌کنم، حسرت ما در گرفتن مدال با این رویداد ورزشی را گره‌خورده به هم می‌بینم. از دیدگاه اینجانب عدم موفقیت در المپیک را نمی‌توان مثل خیلی از مربیان که فقط سواد مصنوعی دارند، به بدنسازی و تمرینات ورزشکاران ربط داد. مشکلات زیرساختی‌تری وجود دارند که در تجربه‌ی چندین و چند ساله‌ی خود از نزدیک دیده و حس کرده‌ام.

سکوت، به قیمت خیانت در حق ورزشکاران گیلان

کلانشهر - آرش محتشمی: بعضی از مسئولین و مجریان ورزشی که به‌راحتی حضور در المپیک را یک افتخار قلمداد می‌کنند، حتی شناختی کافی از یک ورزشکار المپیکی و نیازهای او ندارند. گواه این حرف آن است که اگر می‌دانستند، چنین عمل نمی‌کردند.

در ورزش، موفقیت در هر رویدادی ورزشکار را برای رویدادهای بعدی آماده می‌کند و توان جسمی و روانی او را تقویت خواهد کرد. جالب است بدانیدمجموع هزینه‌های یک ورزشکار برای رسیدن به المپیک در حدود چهار میلیون دلار است اما ورزشکار المپیکی ما که شانس مدال هم دارد، مجبور ‌می‌شود برای تهیه‌ی مکمل‌های ورزشی، ماشین زیر پایش را بفروشد.

در چنین شرایطی به‌خاطر لابی‌گری برخی از مسئولان، افراد دیگری به جایگاه‌های مهم ورزشی خواهند رسید که به هیچ وجه لیاقت و ارزش آن جایگاه را ندارند و طبیعتا در رقابت‌های جهانی هم نمی‌توانند موفقیتی کسب کنند.

ورزشکاری که تمام تمرکزش را باید برای موفقیت در ورزش بگذارد، مجبور است برای تامین هزینه‌های زندگی، ورزش را از اولویت خود خارج کند. و این چنین است که قهرمان ورزشکار به بدهکار تبدیل خواهد شد.

 دیدن صحنه‌های بسیاری در ورزش گیلان آه از نهاد آدم بر می‌آورد؛ ورزشکارانی که در شرایط سخت شیوع کرونا در زمین‌های خاکی و نامساعد تمرین می‌کنند و آسیب می‌بینند اما سوگلی‌های اداره‌ی ورزش و جوانان به‌صورت انفرادی در ورزشگاه مادر تمرین خواهند کرد. فسادهایی که همه و حتی نمایندگان مجلس نیز از آن‌ها باخبر بودند و فقط پیش از برگزاری انتخابات آن‌ها را مطرح می‌کردند تا رای جامعه‌ی ورزشی را تصاحب کنند اما زمانی که خرشان از پل گذشت، سکوت کردند.

 

آقایان نماینده حتما می‌دانید که کلمه‌ی فسادحداقل پنجاه بار در قرآن به‌کار رفته و طبق نظر امام حسین، شخصی که در مقابل فساد سکوت می‌کند، فرقی با فاسد ندارد. شما که می‌دانید افراد جعلی جذب اداره ورزش‌وجوانان شده‌اند چرا سکوت کردید؟ شما که می‌دانید خیلی از افراد به واسطه نماینده‌های قبلی و بدون تحصیلات مرتبط و سابقه ورزشی در راس هیات‌های ورزشی قرار گرفتند چرا سکوت کردید؟

سکوتی که فقط منحصر به این مسائل نیست و مثل خیلی از مسایل دیگر که از جزییاتش باخبر هستید و سکوت کردید! سکوتی که به قیمت خیانت در حق ورزشکاران رشتی تمام شده است. و حالا ما مانده‌ایم و اداره‌ی ورزش‌وجوانان که حتی برای استقبال از یک ورزشکار بازنده در المپیک، به خود زحمت استقبال نمی‌دهند و یک دسته‌گل ناقابل را هم دریغ می‌کنند.