مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به پایداری هوای گرم در این استان تا اواسط هفته جاری، گفت: شکل گیری ناپایداری های موقت در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

پایداری هوای گرم در گیلان تا اواسط هفته جاری/ بیشینه دما تا ۳۸ درجه سانتیگراد است

کلانشهر: محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها بیانگر استقرار و فعالیت توده هوای گرم و مرطوب تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

 

وی افزود: در این مدت در اکثر ساعات شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری، افزایش نسبی دما، گاهی با افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی و همرفتی، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: دمای هوا نیز حدود ۳ درجه نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و بیشینه دمای هوا در این مدت بین ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است.

 

دادرس با بیان اینکه شالیکاران از این فرصت برای برداشت باقیمانده محصول خود از شالیزارها اقدام کنند، تصریح کرد: این شرایط جوی تا اواسط هفته جاری باقی است لذا فرصتی مناسب برای برداشت محصول است.

 

وی با اشاره به وضعیت دریا، گفت: در این مدت دریا آرام و برای انجام فعالیت‌های دریایی مناسب است.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، افزود: دمای این شهر نیز در طول روز بین ۲۲ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

نظر شما:

security code