همزمان با طرح نظارت بهداشتی نوروز 98؛

معدوم سازی بیش از 11 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آستارا


۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۳:۲۲ | کد خبر: ۱۵۴۳ چاپ
معدوم سازی بیش از 11 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر مرزی آستارا گفت: در 10 روز اول اجرای طرح نظارت های بهداشتی ایام نوروز شهرستان، 11 هزار و 63 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، نظام عباسی اظهار کرد: طرح تشدید نظارت های بهداشتی در ایام نوروز از 20 اسفندماه 97 شروع شده است و تا 20 فروردین 1398 ادامه دارد.

وی با اشاره به بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بازدید از اماکن بین راهی در تمام ساعات شبانه روز، بخشی از اقدامات انجام شده را در 10 روز نخست اجرای این طرح تشریح کرد و توضیح داد: در این مدت تعداد 439 مورد بازرسی انجام شد که تعداد 150 مورد اخطار نواقص غیر بحرانی صادر و پرونده تعداد 8 مورد از متخلفین به مراجع قضایی ارسال شده است.

اسلامی ادامه داد: در این مدت، تعداد 570 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی سنتی و صنعتی انجام شده است.

وی افزود: در مدت مذکور تعداد 55 نمونه برداری مواد غذایی انجام شده است که مقدار 11 هزار و 63 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اعلام حضور کارشناسان بهداشت محیط در ستاد شبکه، جهت رسیدگی به شکایات، تصریح کرد: به 2 مورد گزارش سامانه 190 و 9 مورد گزارشات مردمی در این مدت رسیدگی شده است.

وی در پایان حجم کاری انجام شده بر حسب نفر ساعت در اینده روز را 499 ساعت اعلام کرد.