مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: از عصر فردا شاهد بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و خیلی شدید و تگرگ به ویژه در عصر و شب خواهیم بود.

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای گیلان طی دو روز آینده

کلانشهر: محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه ها دانست و اظهار کرد: ماسوله با ۳۴ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۸ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط حال حاضر استان هستند.

 

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز با افزایش دما و وزش باد جنوبی مواجه هستیم، افزود: از جمعه به تدریج با نفوذ سامتنه بارشی و خنک به منطقه شمالی شدن جریانات پیش بینی می شود و شرایط برای ابرناکی و مه آلودن شدن هوا و کاهش دما فراهم است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: از عصر فردا شاهد بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و خیلی شدید و تگرگ به ویژه در عصر و شب خواهیم بود.

 

دادرس با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا عصر شنبه در استان ادامه دارد، اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، آسیب به سازه ها، شکستگی شاخه ها و سقوط درختان، رانش و لغزش و برخورد صاعقه وجود دارد.

 

وی بیشینه ارتفاع موج دریا طی امروز را ۶۰ سانت دانست و متذکر شد: فردا شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا هستیم و ارتفاع موج به یک و نیم متر خواهد رسید که برای فعالیت های مرتبط نامناسب است.

نظر شما:

security code