سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند کاهشی بیماران بستری در بیمارستان های استان، خاطرنشان کرد: مردم دورهمی خانوادگی نداشته باشند، زیرا دورهمی ها می تواند مجددا روند بیماری را افزایشی کند.

دورهمی خانوادگی روند کرونا را افزایشی می کند/ ورود سهمیه واکسن قابل توجه به گیلان

کلانشهر: دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۲۰۶ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری شدند.

 

وی تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان های استان گیلان را ۱۱۶۳ نفر دانست و اظهار کرد: از این تعداد ۱۸۰ بیمار در بخش های مراقبت ها ویژه بستری و ۲۱۰ بیمار بدحال هستند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند کاهشی بیماران بستری در بیمارستان های استان، خاطرنشان کرد: مردم باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی به ویژه حفاظت فردی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند و دورهمی خانوادگی نداشته باشند، زیرا دورهمی ها می تواند مجددا روند بیماری را افزایشی کند.

 

مهرابیان، از ورود محموله جدید واکسن به کشور خبر داد و اضافه کرد: با همت دولت و وزارت بهداشت این واکسن ها در حال ارسال به استان ها هستند و به زودی سهمیه قابل توجه جدیدی وارد گیلان می شود.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای آتی تعداد مراکز واکسیناسیون در گیلان افزایش می یابد، گفت: اقدام به راه اندازی دو پایگاه و یک سامانه تلفتی کردیم؛ پایگاه اطلاع رسانی واکسن کرونا (vac.gums.ac.ir)، سایت نوبت دهی آنلاین(سلامت) و سامانه ۴۴۰۱ آماده ارائه خدمت به مردم درباره واکسن، نوع واکسن و نوبتدهی اول و دوم است.

 

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ساعت پاسخگویی سامانه تلفنی واکسیناسیون را هشت صبح تا ۱۸ عصر دانست و عنوان کرد: شاهد افزایش محسوس سهمیه واکسن گیلان خواهیم بود.

نظر شما:

security code