فرماندار رشت: هم اکنون واکسن کرونا در ۳۰ پایگاه این شهرستان، به شهروندان تزریق می‌شود.

مجوز فعالیت رستوران های رشت صادر شد/ وعده افزایش پایگاه های واکسیناسیون در رشت

کلانشهر: فرماندار شهرستان رشت در نشست امروز ستاد کرونا این شهرستان گفت: با توجه به افزایش وارادت واکسن به کشور و برای کنترل هرچه سریعتر این بیماری کشنده، ۳۰ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت به تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا اختصاص یافته است.

علی فتح اللهی با اشاره به کاهش ۲۹ درصدی بستری‌ها در گیلان، افزود: به رغم اینکه، هفته گذشته، ۸۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری بودند، هم اکنون، تعداد بستری‌های استان به ۶۲۰ بیمار بستری رسیده است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان رشت نارنجی است، اضافه کرد: رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری این شهرستان می‌توانند با ۴۰ درصد ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی کنند.

 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به بازرسی از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در هفته گذشته، گفت: از این تعداد واحد صنفی، صاحبان ۷۰۴ واحد تذکر دریافت کرده، صاحبان ۱۲۲ واحد صنفی تعهد کتبی دادند و ۳ واحد صنفی هم به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند. 

 

علی فتح اللهی با تاکید بر واکسیناسیون حدود ۳۰ درصد مردم در شهرستان رشت، افزود: تاکنون ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده که ۲۰۰ هزار آن، دز اول و ۱۰۰ هزار آن دز دوم است.

 

وی با بیان اینکه روز‌های آینده سرعت واکسیناسیون افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به پیش بینی نشدن هیچگونه ردیفی برای تامین اعتبار هزینه‌های جانبی واکسیناسیون، به ستاد کرونای استان پیشنهاد می‌کنم در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه برای هزینه‌های جانبی درمان، ردیف اعتباری مستقل در نظر بگیرند.

منبع: صدا و سیما
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code