انتقال قلب بانوی ۲۸ ساله گیلانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با پروازی اختصاصی به تهران، جان یک بیمار نیازمند را نجات داد.

پرواز هواپیما برای انتقال قلب پیوندی بانوی مرگ مغزی شده رشتی

کلانشهر: رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت: در هفتمین انتقال هوایی عضو از گیلان، قلب بانوی ۲۸ ساله گیلانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اش، پس از اهدا در بیمارستان رازی رشت، برای پیوند به یک بیمار نیازمند به تهران منتقل شد.

 

دکتر پیمان اسدی با اشاره به انتقال این عضو پیوندی با یک گروه پزشکی و همکاری سازمان اورژانس کشور به تهران، افزود: قلب این شهروند گیلانی در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به بیمارستان امام خمینی تهران ارسال شد تا جان بیماری ۳۰ ساله را نجات دهد.

اهدای عضو بیمارستان

انتقال قلب پیوندی بانوی جوان مرگ مغزی از رشت به تهران با بالگردوی اضافه کرد: همچنین دو کلیه و کبد این بیمار مرگ مغری برای پیوند به بیماران نیازمند برداشته شد.

 

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان با بیان اینکه اعضای بدن هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ تا ۵۳ نفر را نجات دهد، گفت: در ایران ، سالانه حدود ۵ تا ۸ هزار نفر، جان خود را بر اثر مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان یعنی حدود ۳ هزار نفر، اعضای قابل پیوند دارند، و این در حالیست که هزار خانواده معادل یک سوم، راضی به اهدای عضو عزیزان خود می‌شوند. 

 

دکتر پیمان اسدی افزود: متاسفانه روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران در انتظار پیوند اعضا، به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.