سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش بستری های روزانه کرونایی در استان، گفت: در شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار بستری شدند.

بستری های روزانه کرونا در گیلان به زیر ۱۰۰ نفر رسید

کلانشهر: فردین مهرابیان با تشریح آخرین وضعیت و آمارهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه بعد از ماه‌ها تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در استان گیلان به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است، افزود: در شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شده‌اند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۶ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری هستند، گفت: ۱۴ نفر نیز جدیداً در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده اند.

 

وی ادامه داد: ۱۲۱ نفر از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان بد حال بوده و از شرایط جسمی خوبی برخوردار نیستند.

 

مهرابیان با اشاره به اینکه استمرار مسیر نزولی آمارهای کرونایی بستگی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان دارد، اضافه کرد: متأسفانه افزایش مسافرت‌های پایان تابستان در روزهای گذشته موجی از نگرانی‌ها را در میان کادر درمان و پرستاران و همچنین شهروندان گیلانی از اوج گیری دوباره کرونا به وجود آورده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان گیلانی، افزود: استفاده از ماسک، پرهیز از حضور دورهمی ها، رعایت فاصله اجتماعی و عدم مسافرت راهکارهای مناسب برای جلوگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا در استان است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش ابتلاها طی ماه‌های گذشته بوده است، گفت: قطعاً عدم رعایت این توصیه‌ها زمینه برای برای اوج گیری دوباره در استان فراهم می‌کند.

نظر شما:

security code