سخنگوی علوم پزشکی گیلان، واکسیناسیون دانش آموزان گیلانی را بعد از انجام ثبت نام در سامانه سلامت و نوبت دهی دانست و افزود: زمان و مکان دریافت واکسن از طریق رسانه ها و سامانه «vac.gums.ac.ir» اعلام می شود.

دانش آموزان گیلانی کی و کجا واکسینه می شوند؟

کلانشهر: دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس دستور وزیر بهداشت، ثبت نام واکسیناسیون برای متولدین اول مهر ۱۳۸۲ لغایت اول مهر ۱۳۸۳ آغاز شده است، اظهار کرد: دانش آموزان با مراجعه به سامانه سلامت به آدرس «salamat.gov.ir» ثبت نام خود را انجام دهند.

وی واکسیناسیون دانش آموزان گیلانی را بعد از انجام ثبت نام در سامانه سلامت و نوبت دهی دانست و افزود: زمان و مکان دریافت واکسن از طریق رسانه ها و سامانه «vac.gums.ac.ir» اعلام می شود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۹ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در استان فعال است، یادآور شد: شهرستان رشت ۸۷ پایگاه واکسیناسیون شناور دارد که با توجه به نحوه توزیع واکسن روزانه فعالیت می کنند.

 

مهرابیان، از بستری شدن ۱۳۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.

 

وی همچنین تعداد کل بستری های کرونایی گیلان را ۶۰۰ نفر دانست و اضافه کرد: ۱۲۵ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند و حال ۱۲۹ نفر شدیدا بد است.

 

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، راه پیشگیری از بازگشت دوباره کرونا را پرهیز از دورهمی‌های آخر هفته دانست و عنوان کرد: مردم همچنان پروتکل هاش بهداشتی را جدی بگیرند و از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک استفاده کنند.

نظر شما:

security code